Konijn 32 dagen zwanger, is dat oke?

Hallo,

Mijn konijn is 13/04/17 gedekt door een rammelaar. Nu staat er een gebouwd nestje klaar met plukken haar en al. Vandaag 18/05/17 is het al 32 dagen! Is dit wel oké?

Groetjes.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
en ik zou de hoe van het nest er rondom en boven afdekken konijnen jongen het liefst in het donker

Antwoorden (1)

Niets aan de hand !

De draagtijd van konijnen duurt ongeveer 33 dagen.

Hou de kooi (na de 30ste dag van de zwangerschap) zo goed mogelijk schoon. Zodat, mocht de voedster bevallen, de kooi op dat moment niet vies is. Als het konijn bevalt, laat haar en de jongen de eerste dag met rust.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartstikke bedankt! Nu hoef ik me geen zorgen meer te maken.