Russische dwerghamster plots overleden, hoe kan dit?

Mijn russische dwerghamster van 3 maanden oud is plots overleden. Het kwam heel onverwachts en we hebben geen idee wat de oorzaak geweest kan zijn. Een dag of 2 voor haar dood stond haar haar wel een beetje omhoog/wild en waren haar oogjes iets kleiner, maar dit leek ons onschuldig aangezien ze gewoon at, dronk en in de tralies klom. Weet iemand misschien wat dit geweest kan zijn? Zou ze verkouden geweest kunnen zijn? Maar gaan hamsters daar dan dood aan? Haar kooitje stond zo'n anderhalve meter tegenover een raam, zou dit er iets mee te maken hebben gehad? Ik vind het zo jammer dat het beestje nog maar 3 maandjes was :'(
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
Z512099
6 jaar geleden
Mogelijk was de oorzaak Natstaart, dat is een besmettelijke en snel dodelijke ziekte, jammer van het diertje...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
"Van het concert des levens heeft niemand een program"
Als je het echt wil weten, kun je voor €250 autopsie laten doen bij een dierenarts, let wel dit moet je snel regelen, na 2 dagen is het niet relevant meer.... Toegevoegd na 35 seconden:
Nog gecondoleerd met je hamster....
Amadea
6 jaar geleden
Als het recentelijk gebeurd is kan oververhitting de oorzaak zijn.

Het beste antwoord

Hallo
Misschien kan het, dat het net zoals bij mensen gewoon zijn dat hij zonder reden overleden is. Het kan inderdaad ook zijn dat de tocht hem stoorde. Zag hij er een beetje gehandicapt uit? Anders komt het msschien daardoor. Als je van plan bent nog een nieuwe hamster te kopen bij dezelfde winkel, en hij sterft ook redelijk snel, dan weet je dat het ofwel aan de winkel ligt ofwel een virus is. Of misschien is het gewoon zijn ras? Als het aan de winkel ligt zou ik toch zeker eens met de directeur gaan praten.

Alvast veel succes,
en ik leef met je mee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ze kwam van een dierenwinkel, achteraf ook gelezen dat je je hamster daar beter niet vandaan haalt vanwege broodfok etc. Ze zag er niet gehandicapt uit ofzo, ze kon gewoon nog klimmen en eten en drinken. Ik moet er dan maar mee vrede mee nemen dat er misschien geen specifieke reden aan vast zat (en dat het waarschijnlijk aan de dierenwinkel lag). Heel erg bedankt voor je antwoord! Ik waardeer het heel erg.

Andere antwoorden (1)

Hallo,

Hamster zijn prooidieren en laten niet snel zien dat ze pijn hebben. Misschien had het diertje een ontsteking en is uiteindelijk overleden.

Waar heb je je diertje gekocht?
Hoe oud was hij/zij?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik had het hamstertje bij een dierenwinkel gekocht, faunaland heet hij volgens mij. Ze was 3/4 maanden toen ze overleed. Bedankt voor je antwoord!