Russische dwerghamster plots overleden, hoe kan dit?

Mijn russische dwerghamster van 3 maanden oud is plots overleden. Het kwam heel onverwachts en we hebben geen idee wat de oorzaak geweest kan zijn. Een dag of 2 voor haar dood stond haar haar wel een beetje omhoog/wild en waren haar oogjes iets kleiner, maar dit leek ons onschuldig aangezien ze gewoon at, dronk en in de tralies klom. Weet iemand misschien wat dit geweest kan zijn? Zou ze verkouden geweest kunnen zijn? Maar gaan hamsters daar dan dood aan? Haar kooitje stond zo'n anderhalve meter tegenover een raam, zou dit er iets mee te maken hebben gehad? Ik vind het zo jammer dat het beestje nog maar 3 maandjes was :'(
Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hallo Misschien kan het, dat het net zoals bij mensen gewoon zijn dat hij zonder reden overleden is. Het kan inderdaad ook zijn dat de tocht hem stoorde. Zag hij er een beetje gehandicapt uit? Anders komt het msschien daardoor. Als je van plan bent nog een nieuwe hamster te kopen bij dezelfde winkel, en hij sterft ook redelijk snel, dan weet je dat het ofwel aan de winkel ligt ofwel een virus is. Of misschien is het gewoon zijn ras? Als het aan de winkel ligt zou ik toch zeker eens met de directeur gaan praten. Alvast veel succes, en ik leef met je mee!

Hallo, Hamster zijn prooidieren en laten niet snel zien dat ze pijn hebben. Misschien had het diertje een ontsteking en is uiteindelijk overleden. Waar heb je je diertje gekocht? Hoe oud was hij/zij?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100