welke middel kan het tegen honden pis lucht,hoe kan ik voorkomen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je een middel tegen honden, tegen pis of tegen lucht ?? Of bedoelde je eigenlijk hondenpislucht ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik bedoel middel tegen pis,ik heb geen huisdieren,het is van mijn buurvrouw,die laat de hond op het balkon pissen en het stinkt heel erg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is overlast, en daar mag je melding van maken als er met haar niet over te praten is. In eerste instantie bij de eigenaar van het gebouw (huurbaas), en anders bij de politie. Het mag gewoon niet, punt. Stank is ook overlast.

Antwoorden (3)

als het je gevel betreft; flink azijn er tegenaan gooien, wees vooral niet te zuinig.
als het vloerbedekking betreft: eerst een sopje biotex groen in laten werken, dan spoelen en tot slot azijn gebruiken.
ook middelen als ecodor en stalfris werken goed.
Rieneke1
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
dank loenie :)
De beste manier om het te voorkomen is natuurlijk geen hond nemen. De lucht die van honden afkomt is namelijk zelden pis, maar zit op de een of andere manier in de vacht / op de huid van het beestje. Honden houden zichzelf niet bepaald schoon en moeten dus regelmatig gewassen en geborsteld worden.

Gaat het echt om de lucht van de urine, bijvoorbeeld door plassen in huis, dan is regelmatig uitlaten en zindelijkheidstraining de oplossing. Of zeil nemen natuurlijk.

Voor in bekleding en vloerbedekking kan ik je - naast goed schoonmaken, want hondenpis is niet zo penetrant als kattenpis en dus vaak nog wel redelijk weg te soppen - Odor Free aanraden. Daarmee krijg je (uiteindelijk) alles wel weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
honden kun je beter niet 24 uur in huis laten. Het hele huis stinkt ernaar.
UF2000 tegen urinegeur maskeert de stank van urine niet door er een extra geur aan toe te voegen zodat een menggeur ontstaat, maar breekt de indringende geur af met behulp van enzymen. UF2000 tegen urinegeur is uitermate geschikt voor harde ondergonden (beton, steen, muur, parket, hardhouten vloeren e.d.) maar is ook toepasbaar op vloerbedekking, kleden, matras, enz.