Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom mag 50 en 60 mg vitamine c tabletten geven?

Er staat altijd op sites dat je 10 tot 20 mg vitamine c moet geven per dag. 50 en 60 mg tabletten vitamine c is dat niet veel te veel vitamine c?

Toegevoegd na 6 minuten:
Aan cavia's

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Maakt niet uit, overtollige vitaminen plas je weer uit (de C-variant in ieder geval)
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar een constant teveel kan bij mensen wel degelijk problemen geven, zoals een verhoogde kans op nier- en blaasstenen.
als je die 50 mg tablet nou door de helft probeert te breken, dan heb je 25 mg. Of die van 6 mg door 4 dan heb je 15 mg. Dan is het prbleem toch opgelost..

Toegevoegd na 1 uur:
6 mg moet natuurlijk 60 mg zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik nog een cavia had gaf ik hem ook altijd tabletjes. Ik gaf dan altijd een halve. Ongeveer 25 mg.
Je hebt ze met sinaasappelsmaak, vinden ze erg lekker. Die van mij at het als een snoepje. Merk weet ik niet meer, geel potje met een zwarte dop, gewoon bij de drogist gehaald.

Er zijn ook druppels te krijgen, die zijn wel iets gemakkelijker te doseren maar je moet dan wel zeker weten dat je cavia het water nog drinkt.

Toegevoegd na 8 minuten:
de tabletjes waren van Röter.
Het is trouwens 10 a 20 mg per kilo lichaamsgewicht per dag. Dus weeg je cavia even.

Er zijn nu ook vitamine c korrels voor cavia's te koop zag ik, misschien ook een optie.
(Lees meer...)
Aponi
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding