Wat voor vis is dit ?

We hebben slootvisjes in een ton buiten gedaan .het zijn allemaal stekelbaarsjes behalve 1 ik weet niet wat hij is hopelijk iemant anders wel

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat is een Elrits ( een vrouwtje ).

Toegevoegd na 2 minuten:
Wordt 7 tot 14 cm lang, leeft in scholen in de buurt van het oppervlak, eet insectenlarven en wormen, wordt maar 3 tot 4 jaar oud...
Z512099
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heel handig nu weet ik wat het is
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is het erg als ik er maar 1 heb?
Z512099
7 jaar geleden
Vermits Elritsen scholenvissen zijn, zal deze ene zich wel onwennig voelen, wanneer ze niet eet en duidelijk schrikachtig blijft, is het toch beter ze terug te brengen naar de sloot
In de link staat dat ze niet gevangen mogen worden:
http://www.aquariana.be/vissen-artikels-140/europa-artikels-144/416-phoxinus-phoxinus-cyprinidae-elrits