Waarom hebben katten soms zomaar de kolder in hun kop?

Mijn katten hebben dagelijks een mafkezen momentje dan rennen ze de hele kamer door en springen ze op de bank en rennen ze weer heel snel weg, waarom doen ze dat en wat is het nut ervan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

ik noem dat vaak de gekke 5 minuten :)
het is voor de kat het moment om even alles te laten waaien: eventuele frustratie, opgebouwde energie, alles gooien ze zo van zich af.
daarna kunnen ze er weer fris tegenaan.
Rieneke1
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Honden hebben dat ook xD vet grappig om dat te zien, meestal hebben ze dat als ze wat jonger zijn, omdat ze wat meer energie hebben dan op oudere leeftijd. Dus het is gewoon een energie uitlating, niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deed mijn kat ook. Erg leuk om te zien.

Ik denk dat het een vorm van gymnastiek voor hun is. Even alle spieren goed los maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is vast heel interessant om te zien :)
maar kijk uit bij drukke wegen!
mijn kat kreeg het op haar 15de en is in zo'n gek moment helaas de weg opgerend :(