Welke tropische zoetwatervissen gaan goed samen?

Ik heb een 54 liter bak met filter, heater, planten, ... . Liefst vissen die niet groter worden dan 6 cm. Ik heb nu al een jaar 2 goudvissen en omdat deze te groot beginnen te worden ga ik ze in mijn vijver steken. Moet het water volledig ververst worden?

ps; er zijn al natuurlijke algen in mijn aquarium

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Tropische zoetwatervissen zwemmen niet in koudwater dus zul je eerst het een en ander moeten aanpassen. Een tropisch aquarium is echt iets anders dan een koudwater.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik las toch echt een heater, dus het gaat om een warm water bak. Maar goudvissen zijn koud water vissen. En voor echte tropische vissen heb je iets meer nodig dat alleen een simpele heater. In verband met ziektes zou ik wel even een grondige schoonmaak actie doen, maar volledig verversen lijkt mijn te veel van het goede.

Antwoorden (1)

Ik zou wat endler guppys nemen, deze blijven zeer klein en hebben ook weinig onderhoud nodig net als goudvissen.