De gemiddelde maximumleeftijd van een chihuahua ligt tussen de 12 en 14 jaar.

"De chihuahua staat bekend als de kleinste hond ter wereld, maar ze kunnen heel erg fel en scherp zijn tegen andere honden. Hun gewicht ligt gemiddeld tussen de 1 en 3 kg en ze meten gemiddeld tussen de 15 en 22 cm. De gemiddelde maximumleeftijd van een chihuahua ligt tussen de 12 en 14 jaar."(bron)

Toegevoegd na 6 minuten:
Uit de tweede bron/forum: MINI chihuahua bestaan niet!

-Een normaal gefokte Chihuahua wordt gemiddeld 15 jaar, zelfs 20 jaar is geen uitzondering. Het zijn heel sterke honden.
Hoeveel weegt hij? En waar heb je hem vandaan? De teacup bestaat niet, het is een verkooptruc van broodfokkers.
-Een teacup-chihuahua is een broodfokterm. Ik geloof niet dat een verantwoorde chi-fokker die termen hanteert. Ik vrees dus dat je hond grote kans heeft op gezondheidsproblemen. Mocht je hond oud en gezond worden, dan heb je puur geluk gehad. Dus ik zou een volgende keer goed opletten bij welke fokker je je hondje haalt.
-Dat klinkt toch wel goed hoor. 2kg is een mooi gewicht.
Tea-cup is een term die gebruikt wordt door broodfokkers om mensen aan te trekken die een heel klein hondje willen. Ze worden bewust extreem klein gefokt.
Alsof een normale Chihuahua nog niet klein genoeg is...
-mijn chihuahua is nu 5maand en weegt maar 0.950gram.
ik heb het ook gelezen dat hij maar 4jaar wordt, maar is dit echt waar?
-Als het een teacup met dwerggroei is wel ja. 2-4 jaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
+