Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig 2 jonge gerbils bij een oud gerbil mannetje te plaatsen?

Een van de twee gerbil broertjes die ik had heb ik vandaag helaas in moeten laten slapen.. Nu vraag ik me af of het verstandig is om twee jonge gerbil mannetjes bij het oude mannetje (4 jaar) te plaatsen omdat gerbils niet goed alleen kunnen leven?

Heeft iemand ervaring? Zo ja, hoe ging het?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

In de dierenwinkel waar ik vaak kom hadden ze eerst ook 2 gerbrils, eentje stierf. Later hadden ze 2 gerbrils er bij gekregen, maar die ene gerbril die over was begon als een gek op die twee in te hameren. Toen hebben ze die twee gerbrils er weer uit moeten halen, omdat het echt niet kon.

Ze hebben toen de twee gerbrils in een kooi naast de andere gerbril gezet. Na een maand hebben ze ze weer bijelkaar gezet (misschien was het iets korter dan een maand? ik kom er elke week, dus ik weet het niet meer zeker) rn toen ging het wel goed.

Maar zorg er wel voor dat je dus een mannetje bij een mannetje plaatst, als je een vrouwtje bij een mannetje plaatst kan dat veel ruzie veroorzaken. Vooral lastig als je 2 mannetjes hebt en 1 vrouwtje, dan hebben ze nog sneller ruzie...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding