kunnen cavias tegen de kou van een open raam in de winter?

Ik heb 2 lieve cavias op mijn kamer staan. Ik slaap graag met een raam open alleen nu het louder word weet ik niet zo goed of dat goed gaat met de cavias. Vorige winters heb ik gewoon het raam dicht gehouden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Tocht is funest voor cavia’s.

Antwoorden (2)

Cavia's leven normaal in holen onder de grond net zoals konijnen. Een temperatuur beneden 12 graden kunnen ze niet goed aan. Ik heb zelf ooit de cavia's in de tuin gehouden met een hol onder de grond. Was prachtig als ze daar uit kwamen. In een koude winter dacht ik er goed aan te doen ze in de garage te zetten. Het werd beneden de 12 graden en dat koste mij mijn cavia's. Ramen dicht dus als het koud wordt en zeker als het vriest.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het hangt er een beetje vanaf hoe koud het wordt in je kamer. Als je de verwarming aan hebt staan, kan het zijn dat de temperatuur in jouw kamer hoger is.
Een cavia houdt niet van lage temperaturen en zodra de temperatuur onder de 15 graden komt zal je dat aan zijn gedrag gaan merken. Hij wordt wat trager.
Maar als de temperatuur wel wat lager wordt, maar je wilt toch graag het raam open hebben, zorg er dan voor dat je cavia een warme plek heeft in zijn kooi.
1. Doe veel hooi in het nachthok, zodat je cavia een hol kan maken, en bedek het nachthok ook aan de buitenkant met hooi. En als je dat dan ook nog bedekt met lappen (oude trui, handdoek, e.d.) blijft het daar warm genoeg voor je cavia.
2. Leg op de bodem van de rest van de kooi een laag zaagsel en bedek ook dat weer met een behoorlijke laag hooi.
Maar als het echt koud wordt, dan zou ik toch het raam dichtdoen.