Mijn hond heeft vlooien of luizen en ik krijg ze niet weg ! Wat moet ik doen ?

Ik heb nu ondertussen 1 maand een hond (jack russel) hij komt uit het asiel en had in het begin diarree maar nu niet meer, ik heb pas opgemerkt dat hij ook vlooien of luizen heeft ! Ik heb al sprays en pippetjes en de hond en het huis gewassen en gesprayd (al 5 keer) en azijn gebruikt, dreft, ... En ik krijg ze maar niet weg !! Ik weet het echt niet leer !! Alle tips zijn welkom, alvast bedankt !!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K
Rieneke1
11 jaar geleden
ga met de hond naar de dierenarts voor een behandelplan met de juiste middelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kammen kammen en kammen...
2x per dag. Totdat er geen vlooien meer zijn
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk merk vlooienpipetten heb je al gebruikt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dreft????

Antwoorden (3)

De hond kammen met een vlooienkam; je hebt het over vlooien of luizen: probeer eerst eens uit te vissen wat het nu eigenlijk is....

Als de hond al een tijdje vlooien heeft, zitten deze ook in de rest van het huis, inclusief eitjes. Er zitten waarschijnlijk ook vlooien op zijn vaste uitlaatplekken, dus elke keer dat hij buitenkomt liften er weer nieuwe vlooien mee naar binnen.

De mand, kleden en andere spullen van de hond wassen, elke dag grondig stofzuigen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vreemd dat de hond 'ongezond' uit het asiel kwam trouwens. Meestal krijg je een hond in redelijk goede conditie en in elk geval ontwormd, ingeent en vrij van ongedierte mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het vlooien zijn moet je na de behandeling met pipetjes ed. ook niet vergeten om het huis te reinigen met een speciale spray wat vlooien dood op bijvoorbeeld de vloerbedekking, de bank enz. Vlooien blijven daar gewoon verder leven en daardoor kan je hond wéér last krijgen (voor zover de spray enz al gewerkt heeft ).. Mijn kat is nu 2 weken vlo vrij nadat ik het hele huis gereinigd heb (met dat speciale spulletje) maar toch zag ik af en toe nog een vlo lopen en als die eitjes bij zich heeft begint het gedonder dus weer..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wij kunnen je wel adviezen geven, maar : dreft op een hond? azijn op een hond ? sorry hoor.....
is dit je eerste hond ? misschien is het verstandig om een boek te kopen en dat te lezen: hoe moet ik mijn hond verzorgen ?

koop een goed anti-vlo middel, advantage is de beste voor katten en honden !
kost 18,- tot 22,- en moet herhaald worden!!!
vergeet dat niet, anders kan je opnieuw beginnen.

Toegevoegd na 2 minuten:
ik vergeet iets: je weet niet of het vlooien of luizen zijn!
ga eerst naar de dierenarts, die kan je precies vertellen wat je hond heeft en wat je er aan kan doen/laten doen/behandelen!
dat kost wel iets, maar dan weet je het zeker.

succes!