Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik een goedkope vissenkom vinden, en hoeveel kost dat ongeveer?

Ik wil graag vissen kopen, maar heb geen idee hoeveel een vissenkom kost.. Het hoeft echt geen dure te zijn, maar hoeveel kost dat dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K
Rieneke1
7 jaar geleden
Geen kom kopen, dat is pure dierenmishandeling. Koop een behoorlijk aquarium. Als je dieren wil houden, doe het dan goed, met respect voor wat ze nodig hebben. Eerst inlezen, dan kopen.
Rieneke1
7 jaar geleden
http://www.licg.nl/kv/dieren/vissen/vissen.html
Z512099
7 jaar geleden
Een mooi beginners-aquarium: https://www.huisdierenstore.nl/aquarium-gelijmd-basic.html?etrias_source=1&etrias_campaign=21&gclid=CPypw9fp4tECFVEz0wod0KEPsQ, maar dan heb je nog een lichtkap, dekruit en filter nodig en eventueel een verwarmer + thermostaat...
ItisILeClerc
7 jaar geleden
Gratis kommen vind je vaak naast de glasbak.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

het ligt eraan wat je erin wilt doen. een kom is voor vissen een hele onprettige leefomgeving. als je bijvoorbeeld guppies neemt dan moet er ook een verwarmingselement in. een klein aquarium zonder verwarmingselement is te krijgen vanaf €25.
ik zou wel een afgedekt aquarium nemen want bijvoorbeeld goudvissen willen nog wel eens springen.
bij de dierenwinkel en tuincentra heb je ook plastic aquaria met een plastic gaas deksel. deze kosten tussen de €10,- en €30,- afhankelijk van de maat en de winkel. voor koud water vissen is dit prima en het schoonmaken is ook makkelijk maar deze worden op een gegeven moment wel dof.

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoelde in het begin te zeggen dat je beter geen kom kan nemen maar een vierkant verblijf. sorry dat dat er een beetje onduidelijk staat
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op mp staan genoeg goedkope bakken met alles erop en eraan.
Begin niet aan kom en verdiep je een beetje in vissen houden dat scheelt een hoop ellende zeker voor de vissen.
Neem guppen of tetra dat zijn sterke vissen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding