waarom sleept mijn kat met een speeltje terwijl ze blijft miauwen?

Het speeltje wat ze heeft is al sinds dat ze kitten is een favoriet, in het begin ging ze erbij liggen zoals moederkatten dit bij hun jongen doen.
Verder weet ik zeker dat het geen gedrag is voor aandacht aangezien ze dit meesleept naar plekken waar niemand is op dat moment, en trots zijn op ''prooi'' dat gevangen is lijkt me ook erg stug aangezien ze de speeltjes na een tijd laat liggen waar ze op dat moment toevallig is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
14.1K

Antwoorden (1)

Reken maar dat je kat op het moment dat ze mauwend rondloopt met haar favo speeltje trots is op haar prooi! Katten hebben echter een korte spanningsboog, en blijven niet opgewonden over de vangst.
Als het een muis zou zijn, zou ze die op een gegeven moment opeten, of achterlaten.
Hetzelfde doet jouw kat met het speeltje, tot het tijd is voor weer een nieuwe jachtronde.
Rieneke1
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is inderdaad heel normaal kattengedrag en je hebt helemaal gelijk met je uitleg, mijn 2 sloebers van katten doen identiek hetzelfde..
+ verdiend
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ze laten een 'prooi' inderdaad ook zó weer liggen, eventueel om er op een ander moment weer opnieuw mee vandoor te gaan. Soms verzamelt een kat 'prooien' op een bepaalde plek die ze als 'eigen' beschouwen. Eén van mijn katten heeft een speelkleedje waar ze het liefst haar vangst even neerlegt, maar dat 'even' duurt ook echt nog geen halve minuut. Daarna is er weer iets nieuws of komt de prooi (hengelspeeltje) ineens weer tot leven en gaat ze er opnieuw achteraan. Maar ik vind ook regelmatig een verzameling catnipmuisjes, touwtjes, theezakjes (met valeriaan, lol), sokken, balletjes, tissues (kun je je prooi verscheuren, prachtig) en pennen, plakbandrolletjes of andere kleine spulletjes die ooit van mijn bureau gejat zijn in een hoekje van de kast, de speeltunnel, de krabton of in het verstopplekje achter de TV.. Maar inderdaad, volstrekt normaal kattengedrag: +
zondag
8 jaar geleden
Een vroegere kat van mij jatte iedere nacht mijn die dag gedragen sokken die in de slaapkamer naast mijn schoenen lagen. Hij bracht die dan naar beneden en deponeerde die in zijn etensbak met droogvoer. LOL ;)