de kat valt mijn vrouw aan wat te doen?

sinds 7 maanden komt er een zwerf kat binnen die wij reeds 14 maanden verzorgen.Hij vertoont soms agressief gedrag uit het niets.dan vliegt hij ons aan en vooral mijn vrouw is de dupe.dit gedrag vertoont hij vooral als hij van buiten komt
mijn vrouw is slecht ter been en als de kat binnen komt en mijn vrouw loopt door het huis valt hij haar aan'Achtervolgt haar letterlijk.
Ook tijdens het kroelen begint hij te blazen en grommen.
We willen hem een tehuis bieden maar hij terroriseert ons,voor al mijn vrouw

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Uit hoe je de vraag stelt meen ik op te kunnen maken dat deze kat wel gesocialiseerd is op mensen, want je spreekt over kroelen met de kat. Het lijkt verder of dit gedrag af en toe zich voordoet, terwijl de kat zich tussentijds niet agressief gedraagt?
Waar ik dan meteen aan denk is pijn. Door erge pijn kan een kat vanuit het niets agressief worden. Het is van belang dat deze kat een grondig onderzoek krijgt bij de dierenarts. Mocht je dat om wat voor reden ook niet zien zitten, geef de kat dan af bij het asiel, eventueel via de dierenambulance. De kat zal dan daar worden nagekeken, al zal dat helaas niet al te grondig zijn.
Rieneke1
7 jaar geleden
sterredag
7 jaar geleden
En daar controleren ze wel gelijk of hij misschien toch gechipt is en eigenlijk wel gewoon een eigenaar heeft!
Rieneke1
7 jaar geleden
Klopt sterredag, maar we weten natuurlijk niet of dat al dan niet is gebeurd, 14 mnd terug.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+, Ik ben het voor 100% met je eens dat pijn de meest voor de hand liggende oorzaak kan zijn.