Waarom likt mijn hond mij steeds af als ik doe alsof ik over moet geven?

Misschien een rare vraag, maar deze vraag brand al lang

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Het beste antwoord

Daar kom je snel achter als je een keer echt moet overgeven... De hond eet dan je braaksel op.

Bij wolven en instinctmatig dus ook bij honden, werkt het zo dat een puppy door middel van likken aan de bek van de moederhond aangeeft dat hij honger heeft. In het wild zou een moederhond het vlees van een prooi eten en voorverteren. Ze kotst het dan half verteerd weer uit, zodat haar puppen het kunnen eten.

Als jij nu doet alsof je moet overgeven, dan denkt je hond dat jij lekker half verteerd voedsel voor hem gaat uitbraken, wat hij dan kan opeten. Om jou te stimuleren dat ook echt te doen, gaat hij jouw gezicht likken. Die hond weet niet dat jij NIET dat hondeninstinct hebt...
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Correct. plus.