Wat is dit voor insect?

Aangetroffen in huis. Ongeveer 2 cm lang incl poten en sprieten. Paar weken geleden eentje gevonden en nu weer. Kan het kwaad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het is bladpootwants.

Toegevoegd na 4 minuten:
Deze wantsen leven op verschillende naaldbomen waar ze aan de zaden zuigen.
Ze overwinteren op beschutte plaatsen zoals in huizen, daarom vind je ze nu binnen.
Ze steken geen mensen.
Bestrijding is niet nodig, maar je kunt gemakkelijk verwijderen, bv stofzuigen.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna55 waarom nu weer doodmaken als ze verder geen kwaad doen. Is opzuigen geen bestrijding dan zodat die stikt? Waarom adviseer je niet om dit diertje te vangen met een glaasje over hem heen om dan met een papiertje eronder geschoven buiten weer de vrijheid te geven. Dat is toch veel diervriendelijker maar het kost alleen wat meer moeite.
Erna55
7 jaar geleden
Vind je het een verkeerd antwoord op de vraag "welk insect is dit " ?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Erna55: jouw antwoord is perfect tot aan het gebruik van de stofzuiger en dus het einde van de diertje. Dat is het enige. Ik heb nu eenmaal een weerstand als deren moeten worden gedood terwijl dat vaak niet nodig is omdat het ook anders kan. En of dit nu om een olifant gaat of een wants, het gaat om iets dat leeft. Voor de rest een prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super! Dankjewel