Hoe behandel ik mijn stressvolle kat tijdens een tijdelijke verhuis vanwege verbouwingen?

Mijn kat heeft veel last van stress, zijn immuunsysteem is aangetast (door ontstekingen aan zijn tanden waren we na verloop van tijd verplicht zijn tanden te laten trekken). Tips om hem wat te sparen tijdens onze verbouwingen zijn welkom. Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou het beste gaan informeren bij een dierenarts elke kat is natuurlijk anders of even na vragen bij een dierenasiel?

Antwoorden (2)

Als ik je goed begrijp verhuist je kat tijdens de verbouwing naar pension of vrienden?
Is het niet mogelijk een veilige ruimte in je huis te reserveren, met verstopplekjes en zijn eigen spulletjes?

Ik zou de kat sowieso op de Zylkéne zetten, een voedingssupplement tegen stress, waar ik heel goede ervaringen mee heb.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit ervaring: zylkene is een topproduct. Mijn altijd bange en schrikkerige kat is nu super aanhankelijk en een durfal! Rien, plus :)
Rieneke1
10 jaar geleden
Dank Niels!
Ik heb geen aandelen erin, maar ik hoor zoveel goede ervaringen.
De katten worden er ook niet suf van , alleen veel relaxter.
Ook hoef je geen weken te wachten om resultaat te zien: bij een juiste dosering is de kat na een dag of vier al "om" :)
Met veel geduld en liefde en een Feliway in het stopcontact dat geeft feromonen af waardoor jou kat rustiger wordt.
En de stress minder.