waar vindt ik geen raszuiver nestje pups maar niet van broodfokker ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Na onze laatste 2 raszuivere honden waar we op medisch gebied zo.n pech mee hebben gehad willen wij nu gaan zoeken voor een nieuwe pup .
Dit keer liever geen raszuivere maar liever een kruising !
Waar vinden wij nu toch een eerlijk en goed nestje pups ?
Wij zijn zo bang om bij een broodfokker terrecht te komen ?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.6K

Het beste antwoord

Het is best moeilijk te vinden maar ga in ieder geval niet over een nacht ijs omdat ze schattig zijn om te zien.
Een goede fokker, ook van een pret nestje zorgt dat de pups in huiselijke kring opgroeid, en begint vanaf de 3e week met socialiseren en habitueren. Zij/hij vraagt je het hemd van je lijf, en kijkt welke pup het meest voldoet aan je wensen. De puppen moeten veel ruimte hebben, om te spelen, te ontdekken en uiteraard moet het schoon zijn. De moeder moet altijd aanwezig zijn en je zou moeten kunnen komen kijken als de pups 4-6 weken zijn. Ook moet de puppen ingeeent worden voor vertrek (1e enting)en nog mooier zou zijn als zij ook werken met een koopovereenkomst.
Vandaag haalt een kennis vandaag een puppy op, bij zo'n geweldige fokker.
Jij als koper moet kritisch zijn en als je geen goed gevoel erbij hebt, je niet laten verleiden door dat schattige puppy. Moeilijk hoor.
Succes met zoeken

Toegevoegd na 1 uur:
Op Markplaats zal veel broodfok staan, maar ook fokkers van een pret nestje, je kan ook op social media bijv. hondenforum o.i.d. vragen of iemand iets weet.
jodyenboyke
7 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Word lid van een hondenforum en lees of "praat" daar een tijdje mee.
Vaak vind je op zo'n forum een schat aan informatie en leden zullen je graag helpen.
Verstandig dat je nu een kruising zoekt. Helaas zijn vele hondenrassen totaal kapot gefokt. Gezondheid is al enige tijd ondergeschikt aan uiterlijk om vooral maar prijzen te winnen op shows.

Blijf op je hoede. Ga niet in op advertenties van verkopers met meerdere modekruisingen zoals boomertjes, goldendoodles en chuhuahua kruisingen.
Het beste is dat je een netwerk van hondenkenners om je heen verzamelt die met jou op pad gaan. Als laatste opmerking wil ik je ook wijzen op de mogelijkheid van het adopteren van een asielhond. Daar zitten vaak ook honden van nog geen 2 jaar.
Geen puppy meer maar ook niet de ongemakken die een pup met zich mee kan brengen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Echte broodfokkers bieden vaak 'raszuivere' (zeggen ze) pups aan, want daar kunnen ze meer voor krijgen dan voor kruisingen. Dus zoek je een kruising op marktplaats, dan heb je meestal van doen met een gelegenheidsfokker, zeker bij de wat minder populaire rassen. Daarbij moet je opletten dat het niet een per-ongeluk-nestje is waar de eigenaar helemaal geen tijd, aandacht en kennis voor heeft. Dat merk je echter snel genoeg als je gaat kijken.

Ben je erg gevoelig voor die lieve puppy-kopjes? Neem dan iemand mee die zelf geen hond wil en met een kritische blik kan rondkijken en vragen bij de fokker.

Het maakt vooral ook uit wat voor soort hond je zoekt. Sommige rassen zijn al generaties lang kapot gefokt. Als je nu een kruising zoekt tussen dat soort rassen, is zelfs bij de beste fokker nog steeds kans op erfelijke afwijkingen.
In sommige rasgroepen komen nou eenmaal veel minder afwijkingen voor als in andere rasgroepen. Garanties zijn er echter nooit, niet op erfelijke ziektes en niet op niet-erfelijke ziektes.
7 jaar geleden
Kijk bijvoorbeeld eens op de honden (ook veel pups) van dierenstichting Nederland. Deze redden honden uit het buitenland en deze dieren worden opgevangen in huiselijke kring.
Dit zijn bijna altijd vuilnisbakkenrasjes en ook al kan je aandoeningen aan HD niet uitsluiten (komt wel minder voor bij vuilnisbakkenrasjes), ze worden wel geheel medisch gecheckt op ziektes en gevaccineerd.