Is het levensbedreigend voor een kat als ze rubberdeeltjes van een fitness-apparaat opeet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat hangt af van de grootte en vorm van die rubberdeeltjes. Vreemde voorwerpen in het spijsverteringskanaal kunnen voor een blokkade zorgen, of voor een invaginatie, waarbij de darmen zich om elkaar heen stulpen, en beide situaties zijn levensbedreigend.
Als je kat vreemde voorwerpen binnen heeft gekregen, zorg dan dat er voldoende eten in gaat. Ontbijtkoek vermengd met natvoer is het mooiste, maar lang niet iedere kat trapt daarin helaas.
Hou je kat met argusogen in de gaten, en raadpleeg meteen de dierenarts bij veranderd gedrag.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een +
Ja, ontbijtkoek plakt goed om de deeltjes zodat ze (hopelijk) via de natuurlijke weg naar buiten komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat is ontbijtkoek en waar te verkrijgen?