Is het normaal als een hond zijn eigen overgeefsel opeet?

Hij ging over zijn nek en wilde het opeten...

Toegevoegd na 4 dagen:
iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.4K

Antwoorden (12)

Ja , dat is omdat ze het "nest"schoon willen houden en het is eten , het eet om te overleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, hij krijgt anders genoeg van ons! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha ook als ze gras eten gaan ze van overgeven niet allemaal :P
schijnt voor veel dieren toch wel normaal te zijn
13 jaar geleden
Ja je word er misselijk van maar het gebeurd het is voedsel voor de hond. Ik weet zelfs dat honden wel eens uitwerpselen opeten.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en Nee. Het is zeker niet goed als je hond zijn eigen overgeefsel opeet. Maar bij honden kan het zijn dat ze hun plaats netjes houden willen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
klopt honden "kauwen"pas in hun maag daarom gaan ze even lekker liggen :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, vandaar dat ze alles naar binnen schrokken.
Honden eten soms braaksel en poep de reden hiervan is dat nog voedingswaarden bezit, omdat het nog niet helemaal verteerd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is normaal,en ook dat een andere hond het opeet.
Ook met uitwerpselen willen ze dit wel eens doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, wij vinden 't niet fris... maar als een hond z'n eten direct uitbraakt, is daar in zijn idee 'niets mee gebeurd...prima hapje nog...'
Dat is instinct... alle voedingsstoffen zitten er nog in, en dus is het 'zonde' om het niet nog eens op te eten. In de natuur moeten dieren hard werken voor hun voedsel... ze zijn dan ook zuinig met de calorieën...het laten liggen zou verspilling zijn...Sommige katten doen het ook...een van onze katten braakte het netjes uit in z'n etensbakje... keurig toch...

Maagzuur, slijm of gras eten ze nooit op...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor die van ons doen het ook, braaksen en ontlasting en ja wij vinden dat heel vies. Voor hun is dat heel normaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, tis ontzettend ranzig. heb het ooit een kat zien doen en heb toen zelf bijna moeten overgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, smakelijk is anders...
mijn hond deed dat vroeger ook, nu is hij in het hondenparadijs, hjeb mij laten wijsmaken dat dit betekent dat er nog voedzame bestanddelen in aanwezig zijn, is niks verkeerd aan je hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel normaal als een hond zijn braaksel of het braaksel van een andere hond opeet. Bij mijn hondenfamilie gebeurt dit vrijwel altijd. In het braaksel zitten nog genoeg voedingsstoffen. De hond is van nature een overlever. Hij/zij beseft zich niet dat er altijd weer opnieuw eten wordt geleverd. Vandaar dat een hond alles opeet wat nog "bruikbaar" is. Het is een instinct.

Het kan absoluut geen kwaad als je hond dit doet. Geeft een hond te vaak over dan is het natuurlijk wel zaak om een bezoekje aan de dierenarts te brengen. Maar bij af en toe braken en het dan opeten: ik zou zeggen: hond eet smakelijk (en draai zelf je hoofd maar om hihihi).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, weet je, hij braakt zelden, en dit was de eerste keer ooit dat ie het bijna opat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hoef je je nergens zorgen over te maken. En al klinkt het in onze beleving vies, mocht het ooit weer gebeuren, kun je hem gerust zijn braaksel laten opeten, dat is echt geen probleem. Je hond doet gewoon zijn ding, in de natuur gebeurt dit ook. Nog veel plezier met je hond!
ja dat doen ze. eten is eten en als het zo voor je ligt, dan eet je het op. althans zo handelen honden (denken kunnen we niet zeggen, want dat doen ze niet).
zo'n vraag geeft aan dat we toch wel ver van de natuur zijn komen staan. we gruwen van zo'n actie (ik ook hoor, ik moet er niet aan denken mijn eigen kots te moeten opeten), maar voor dieren zoals honden die veel dichter bij hun oorsprong in de natuur zijn gebleven, is het doodnormaal.