Wat is de grootte van de grootste hond ter wereld?

Meestal zijn het Dalmatiers of Wolfshonden, dus denk aan die lengte. En ze zijn groter dan normale, meestal zo groot als een aanrecht of groter.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dalmatiers zijn niet zo groot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een interessant weetje, maar zolang je er ook maar bij bedenkt, dat deze "reuzenrassen" ernstige problemen hebben, en dat ze niet oud worden. Botkanker, maagtorsies en andere problemen zijn bij deze rassen als normaal beschouwd helaas.
Dat neemt niet weg, dat je van een lieve hond niet hond genoeg kan hebben. Heerlijk om zó veel hond om te knuffelen te hebben (ik heb zelf ook wat enorme honden hier, maar gelukkig geen rashonden, anders was ik ze hoogstwaarschijnlijk allang al kwijt geweest).

Antwoorden (4)

Als soort absoluut de Deense Dog, met een schofthoogte van minimaal 80 cm voor een reu.

Toegevoegd na 44 seconden:
De recordhouder heeft een schofthoogte van 1.09 !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is george, met een gewicht van 111 kg en een hoogte van 1.09m (schouderhoogte). Officieel door Guinnesbook of records uitgeroepen tot grootste hond ooit.

George, Great Dane from the US state of Arizona has been officially recognised by Guinness World Records as the tallest dog ever.Giant George, stands 43in (1.09m) tall paw to shoulder, and weighs 245lb (111kg).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste hondenras is Ierse wolfshond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een Duitse Dog is heel groot, maar een Ierse Wolfshond is ook enorm groot.