hoe krijg ik drie chiwawa's stil die van 7 uur smorgens tot 10 uur smorgen's blaffen?

mijn buren hebben er drie endaar wordt je gek van

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Erna55
7 jaar geleden
Daar kun jij natuurlijk niets tegen doen.
Je kunt je buren laten weten dat je er last van hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@drikus6, weet je ook waaróm zij om tien uur ophouden met blaffen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Doen ze de hele dag wawa? Dan zijn het inderdaad Sjiwawa's
Aanbellen en drie elastiekjes overhandigen, dan begrijpen ze de hint wel...

Antwoorden (1)

Wij hadden hier het zelfde verhaal. Ik ben naar de buren toegestapt. Ze waren zich van geen kwaad bewust, omdat de honden 's morgens een kwartier nadat zij naar hun werk gingen, pas met die herrie begonnen (rond kwart over zeven).
We hebben aan hun dierenarts gevraagd of hij ons (de buren dus) een citronella-antiblafband kon lenen. Deze hebben we omgedaan bij de meest dominante van de drie honden.
Zo gauw deze aanstichter van het geblaf begon, spoot de citronella-band een minime hoeveelheid citronella, iets dat honden verafschuwen.
Binnen de kortste keren was het leed geleden. We hebben de honden nooit meer gehoord en alle buren zijn er gelukkig mee, ook de eigenaar.

Maar pas op, angstige honden die alleen in huis verblijven, mag je dit niet aandoen. Dus een beetje begeleiding in deze, door dierenarts of therapeut kan geen kwaad!
Ivana
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord dat een hond door heeft wanneer hij die halsband draagt. En dat ze dan alleen nog blaffen als je de band af doet. Dus dat ze die band dan altijd moeten dragen.
Klopt dat niet, want dat bied perspectief voor een hele irritante blaffer die ik ken?
Ivana
7 jaar geleden
HeerVoldemort: Inderdaad eten honden na twee of drie keer precies dat er een combinatie bestaat tussen blaffen en citronella. Dan blaffen ze niet meer. Het kan zijn dat ze enige tijd met de blafband om moeten lopen, maar dat hoeft niet eeuwig te duren, want je doorbreekt de gewoonte en eenmaal doorbroken is de kans groot dat het over is met het geblaf. Maar zoals ik al schreef moet een hond alléén eerst een karaktertest ondergaan, omdat een angstige hond hier niet bij gebaat is en andere afwijkingen kan gaan vertonen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Vraag @Ivana, waarom houden de honden na 3 uur op met blaffen? is daar een verklaring voor?
Ivana
7 jaar geleden
@Jodokus: kan zijn dat de baas dan weer terugkomt. Kan ook zijn dat de aanstichter genoeg heeft van het blaffen en ontdekt dat het geen zin heeft om vandaag verder te blaffen. Wie zal het zeggen. :)