wat zijn de soort zilvervliegjes in huis?

hier in huis zitten een soort zilvervliegjes. Ze zijn klein en grijs van kleur en vrij suf. Een heel zacht drukje op de muur en hij is plat en dood. Soms een soort potloodachtig vlekje wat je er zo weer af veegt. Iemand een idee wat dit voor insect is en waarom die in een huis zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja ze vliegen en hebben grijsachtige vleugeltjes...

Het beste antwoord

Het zou ook de motmug kunnen zijn.
Hier ziet ie er bruin uit, maar in het echt lijken ze meer grijs.
Motmuggen zijn ook sloom.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Motmug, aalputmotje of latrinevliegje. Dat is wat op de foto hierboven staat. Als je die in huis hebt dan is er grote kans dat er ergens in/onder het huis vochtige grond is. Ze zijn erg moeilijk weg te krijgen. De vochtige plek laten drogen en er minimaal 20cm schone grond op storten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schattig??? Het zijn vieze gore rotbeesten. Ze groeien 9 van de 10 keer op in vervuilde vochtige grond... als er zo een op je eten gaat zitten dan heb ik er al geen trek meer in. En ze kunnen echt een ontzettende plaag vormen. Als ze eenmaal ergens zitten...... zie ze dan maar eens weg te krijgen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja deze is het. bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Misschien een fruitvliegje.

Toegevoegd na 1 minuut:
De foto laat een fruitvliegje zien. Ze zijn in het echt VEEEEL kleiner naartuurlijk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk zilvervisjes. Ze zijn heel klein en zilvergrijs van kleur. Deze kunnen echter niet vliegen, maar kruipen heel langzaam.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hoewel ze wel snel kunnen verdwijnen.
Ze komen vooral voor in vochtige ruimtes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk een mot. Er staat een plaatje in de link bij bron.