Wat te doen?? Mijn kat was 3 dagen zoek, vanavond teruggevonden maar was doorweekt, eet niet drinkt niet

Hij heeft geen wonden dus denk niet dat hij onder een auto of iets dergelijks heeft gezeten

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ehm... Al gedacht aan de dierenarts?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Inderdaad: dierenarts bellen! Een kat mag niet lang vasten, en je weet niet hoe lang hij al niet heeft gegeten of gedronken. En niet om je nog ongeruster te maken, maar toen mijn kat was aangereden, had hij ook geen wonden. Maar de röntgenfoto's toonden behoorlijk wat inwendige schade aan en hij had een héél slechte prognose. Uiteindelijk tegen alle verwachtingen in toch grotendeels hersteld, maar als ik niet direct die dag naar de dienstdoende dierenarts was gegaan, was het heel anders afgelopen. Hij kon namelijk niet zelf plassen of poepen, en z'n blaas stond op knappen. Ik zou dus zéker niet wachten tot na het weekend, maar echt zo snel mogelijk bellen. Van niet drinken kunnen ze nierschade oplopen en blaasproblemen, en niet eten kan leverschade veroorzaken. Zelfs als hij het overleeft kan dat blijvende problemen geven. En je weet ook niet wat er verder aan de hand is; voor een kat stopt met eten moet er echt wel iets aan de hand zijn (pijn, trauma, misselijkheid, etc.).
Rieneke1
7 jaar geleden
@Lies12 heel goed gezegd Lies, maar ik hou m'n hart vast....
Rieneke1
7 jaar geleden
En Marriannedeflor, wat waren de bevindingen van de dierenarts, en hoe gaat het nu met je kat?

Antwoorden (2)

Het dier eerst even de kans geven om bij te komen. Hem niet storen en met rust laten. Dus geen aandacht aan hem geven. Ook niet naar hem even stiekem kijken, negeer zijn aanwezigheid en doe de dingen die je normaal altijd doet. Maar zet wel op de plekken waar hij zit eten en drinken klaar.

Mocht het morgen niet goed zijn, bel dan even naar de dierenarts die kan per telefoon je wat extra advies geven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Met alle respect, maar ik begrijp werkelijk niet dat je niet hebt overlegd met de dierenarts van dienst. Arm dier. Wat je nu te doen staat, is met spoed de dierenarts te bellen en regelen dat je zo snel mogelijk terecht kan. Dit gaat niet vanzelf over, je kat heeft medische zorg nodig.
Rieneke1
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+
Natuurlijk meteen naar de dierenarts!
Hoe kun je twijfelen of hier een vraag stellen zelfs?
>onzichtbaar letsel<
Bel meteen, nu een dag later, vergeet het niet voor een volgende keer: direct laten onderzoeken, beter een keer teveel dan te laat.
Rieneke1
7 jaar geleden
We horen niets meer jodokus52, ik betwijfel of het katje nog leeft .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben bang dat je gelijk hebt, hoop dat vs het vergeet :(