Mijn hond heeft een bobbel op haar rug ter grote van een stuiterbal, wat kan dit zijn?

Ik aai haar altijd en nu liep ze naar voren zodat me hand op die bobbel kwam. Ze liet me dus merken dat daar iets zat. Toen wou ze daar dat ik eraan krabte, dat vond ze fijn. Toen ik stopte probeerde ze het zelf maar naar een mislukte poging liet ze mij het werk weer doen. Hij is zo groot als een middelmatige stuiterbal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.4K

Antwoorden (6)

Het kan iets ergs zijn hierby moet je naar de dierenarts gaan !!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan een allergische reactie op een insektenbeet zijn, het kan een Cyste zijn, maar misschien ook wel wat minder onschuldigs.

Het beste kun je er gewoon even een dierenarts naar laten kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord! Ik kan nu helaas niet langs de dierenarts, maar het is dus geen tumor ofzo? Is het niet dodelijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan vanuit hier uiteraard niets uitsluiten. Het zou een tumor kunnen zijn, maar gezien het feit dat ze er blijkbaar jeuk aan heeft, vermoed ik eerder dat het iets van een insektenbeet geweest is, maar nogmaals een dierenarts kan het je beter vertellen. Heeft jullie dierenarts 's avonds niet spreekuur, dat je er dan even langs gaat?
beet van insect, een ontsteking door een grasaartje wat in de huid is gekropen, vetbult maar het kan ook kanker zijn.

een insectenbeet moet toch binnen een dag slinken. doet het dat niet dan is een afspraak bij de dierenarts natuurlijk de eerste stap die je nemen moet.

succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn 15 jarige hond heeft 2 van deze bulten op zijn rug/zijkant. Zachte bulten, hij heeft ze wel al 13 jaar en de arts zei destijds dat het vetbulten zijn, niks vervelends dus. Ik zeg niet dat dit het is maar ik zou gewoon naar de dierenarts gaan zonder je onnodig veel zorgen te maken. Gewoon even laten nakijken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook een verstopte talgklier zijn.
Dat jeukt ook behoorlijk en (als de dierenarts die diagnose heeft bevestigd) kan je je hond helpen door het regelmatig uit te drukken.
Vaak komt het nog een paar keer terug maar uiteindelijk verdwijnt het weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna altijd zijn het vetbulten, zeker bij wat oudere honden, indien deze los van de ondergrond zitten, dus goed te bewegen onder de huid, is het altijd goedaardig.
Uiteindelijk kan het wel open gaan en moet je het eigenlijk laten weghalen.
Kan soms jaren duren voordat dit nodig is.