Zijn er manieren om de hond mee te nemen in een oldtimer mercedes bus zonder gordelaansluiting?

Kan alleen maar hondengordels vinden die vast moeten aan de autogordels,een bench is ook niet mogelijk, iemand tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kan een gordel laten bevestigen. Dit is niet vreselijk moeilijk of duur en veel veiliger en zeker het overwegen waard als je van plan bent om er veel mee te rijden. Ook voor je zelf.
In mijn auto (opel 1972) zitten nu tweepuntgordels en ook de hond wordt op de achterbank vastgezet met een gordel.

In mijn vorige mercedes uit 1969 zaten al vanuit de fabriek bevestigingspunten om gordels te bevestigen. Het is goed mogelijk dat die ook in die van jou zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Van degene die ik zo snel zie hoeven de meeste alleen in de vergrendeling aan de onderkant.

Die zijn los te koop en meestal makkelijk vast te zetten.
Hoe precies kan je waarschijnlijk op een Mercedes oldtimer forum wel vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook een soort zakken. Die maak je aan de bovenkant vd achterbank vast en aan de bovenkant vd voorstoelen. Het is dan een soort kuipje. Als je hond heel wild is niet doen... Bij relaxte hond wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als de hond op de achterbank zit, met z'n halsband om en de riem eraan, kan de riem (of eventueel een touw) dan niet vastgemaakt worden aan het portier? of aan een stang aan de onderkant van de achterbank of aan de stoel van de bijrijder.

een bench is qua veiligheid het best. die kan niet vast ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
inderdaad ik ben het met je eens, maar waarom wil je haar vastzetten ?
heen en weer lopen in een bus is toch niet erg, je kunt haar mand in een hoek neerzetten en deze stevig vastmaken om op de plaats te houden, dan gaat de hond toch ook wel liggen!?
Onze hond was altijd te groot voor zo'n gordel, ookal beweerden de 'kundigen' dat het wel kon.
Wij hadden een tuigje, zonder gordel, en daar hadden we een stevig 2 (een paar keer dubbel) aangeknoopt. Deze hadden we aan het uiteinde aan de onderkant van de stoel vastgemaakt aan een stevige stang. De hond zat/lag altijd op de grond en niet op de stoel (tevens paste ze daar nauwelijk op). Een goedkope en veilige manier.