Zijn er organisaties die steriliseren/castreren van katten/honden betalen?

Een vriend van mij zit in de uitkering en heeft 2 katten die geholpen moet worden. Zijn er organisaties die dit betalen als iemand datzelf niet kan ?

3 maanden geleden
1.2K
Castle
3 maanden geleden
Je zou eens contact op kunnen nemen met Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn. Deze heeft in een kort verleden (weet niet of de actie nog loopt) iets gedaan hiermee: https://www.knmvd.nl/pilot-gestart-gratis-castratie-katten-voor-minima/
Ritsuka
3 maanden geleden
Soms kun je met de dierenarts overleggen om in termijnen te betalen.
Rieneke1
3 maanden geleden
https://www.licg.nl/dierenhulp-voor-minima/#dierenhulp-voor-minima-adressen
Rieneke1
3 maanden geleden
Aanvulling: Quidem Carus is helaas gestopt.
Amadea
3 maanden geleden
Bij de stichting die Castle aanraadt is voorwaarde dat de persoon onder bewind staat en/of cliënt is bij een Voedselbank.
LeonardN
3 maanden geleden
@Amadea
Dat is iig voor de reguliere medische hulp voor dieren die die stichting geeft, ik lees nog nergens dat dat voor dat specifieke project welke ze met meerdere partijen opgezet hebben ook zo geldt. Zou vreemd zijn om die specifieke voorwaarden wel te hebben, maar niet kenbaar te maken.
Inekez1
3 maanden geleden
Voor hulp van Stichting Bevordering Huisdierenwelzijn is inderdaad vereist dat je bij Voedselbank en/of bewindvoering bent. Bovendien geven zij alleen steun voor acute (onvoorziene) medische kosten voor huisdieren. Sterilisatie / castratie valt daar niet onder. De link van de pilot (zie ook kattencastratie.nl voor hetzelfde project) was alleen voor mensen in de gemeente Groningen en Oldambt. De pilot is inmiddels gestopt. Niet bekend of het een (landelijk) vervolg krijgt.
Inekez1
3 maanden geleden
Steriliseren van katten is natuurlijk een goed idee, maar geen acute noodzakelijke kwestie. Ook iemand in de bijstand kan zelf sparen en keuzes maken wat met zijn/haar geld (uitkering + toeslagen + vakantiegeld etc) te doen.

Geef als eerste antwoord