Hoe kan ik een echte band krijgen met mijn konijn? (zie uitleg)

ik heb nu ongeveer 2 jaar mn konijn, in het begin had ik hem elke dag op bed en heel gezellig. maar het werd al wat minder, nu wil ik weer een leuke band met mijn konijnn. hij is heel handig want hij geeft aan wanneer die moet poepen en plassen, waardoor hij het nog nooit op bed of op mij heeft gedaan. soort zindelijkheid dus. sinds een tijdje heb ik een kleed voor hem op de grond waar ik hem wel eens opzet. en daarna vaak nog even op bed. Hij heeft oook 2 balletjes met belletjes erin. het maakt echt een lawaai maar hij speelt er mee en vind het ook echt leuk

Wat kan ik mijn konijn geven of wat kan ik met mijn konijn doen wat hij leuk vind? want de hele dag in een hokje, en beetje met een bal spelen is ook niet leuk

voor de extra informatie, in de winter staat hij in mijn kamer, met mooi weer (lente, zomer) ishij buiten.

xx

Toegevoegd na 4 minuten:
ik mag geen 2 konijnen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Ik heb ook een konijn en die vind het fijn om de hele dag te luieren en geaaid te worden.

Maar qua speelgoed is hij dol op een soort hooi rol, die rol is van karton en er zit hooi 'opgeplakt'. Mijn konijn is er dol op, hij eet al het hooi en vind het heerlijk om er aan te knagen en hij ligt er graag in. Hieronder zie je een foto, je hebt ze in verschillende maten en je kan ze gewoon in de dierenwinkel kopen.
Verder doe je je konijn een groot plezier om een tak af te knippen van een knotwilg, dat is goed voor zijn tanden en ze vind het lekker. Veel plezier er mee!

Toegevoegd na 2 minuten:
Om een band te krijgen met je konijn kan je veel met hem spelen en knuffelen. Train hem bijv. en beloon hem dan, of ga op de bank zitten en laat hem bij je komen zitten. Mijn konijn vind het heerlijk om geaaid te worden terwijl ik bijv. tv kijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Pluk soms gras voor hem en geef hem soms ander voer, als hij zich echt verveeld en je het zelf ook wil kan je nog een konijntje kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Konijnen zijn nu eenmaal kuddedieren, dus wanneer je 1 konijn houdt, ben je niet goed bezig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wel hoor paarden kunnen dan heel eenzaam worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door een paard alleen te houden doe je hem zeker geen plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het prettig voor het dier om hem lekker bezig te houden en veel aandacht te geven. Echter, als mens zullen wij nooit een perfecte vervanging zijn voor een soortgenoot. Bovendien ben ik niet 24 u p dag bij mijn paard. jij waarschijnlijk ook niet. Het is een fundamentele behoefte voor een groepsdier. onderschat dit niet.
je krijgt een band met je dier door er veel tijd mee door te brengen, en ritueeltjes in te lassen.
speel met het beestje, knuffel hem, borstel hem, leer hem trucjes dmv clickertraining, en dat alles liefst op vaste tijden.
hou vol, heb geduld, en je zal een uitstekende band met je konijn kunnen ontwikkelen.
Rieneke1
12 jaar geleden
De dierenbescherming zegt: Eén konijn is geen konijn.
Dus als je echt je konijn happy wil zien zou je hem samen moeten zetten.
Maar omdat dat niet mag kun je misschien wat anders ondernemen met hem/haar.

Hier vinden ze een doolhof leuk:) En dat bouw ik van valles, dozen, boeken. leeg een spoor van stukjes wortel oid erdoorheen en lopen maar:)

En natuurlijk veel los laten lopen, lekker knuffelen enz.
Als je je konijn op je kamer laat lopen en je gaat zelf in het midden op de vloer zitten met wat lekkers...moet je kijken hoe vaak die bij je komt. Elke dag lekker doen:) Komt het vanzelf goed!