hoe laat je een hond de deur dichtdoen?

mijn hond is wel eens alleen in de achtertuin. als hij terugkomt kan hij de deur openmaken, maar mijn vader zegt dat de eerste die hem de deur dicht leert te doen, krijgt 100 euro. nu weet ik niet HOE ik het hem moet leren.
hij moet het van afstand kunnen

Toegevoegd na 15 minuten:
het is een beagle en die zijn eigenwijs en luisteren niet zo snel

Toegevoegd na 3 uur:
hij moet de deur dicht DUWEN

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik 100 euro krijg dan zeg ik je het wel!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke kant op moet de deur dicht?
Moet hij de deur dichttrekken of dichtduwen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
duwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de hond staat op mijn profielfoto

Het beste antwoord

Onze hond doet dat.

Ik heb hem gewoon gewezen naar de openstaande deur en gezegd DEUR! Een paar keer tot hij er tegenaan sprong en de deur in het slot viel.

Nu hoef ik alleen maar deur te zeggen en hij gaat naar de deur en duwt hem met zijn voorpoten dicht.
Vanaf de andere kant lukt dat natuurlijk niet, want ze kunnen niet met hun poot de deur naar zich toe trekken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Even een tip: Zet de deur in het begin niet helemaal open, want dan snapt hij er niets van. Laat de deur op een kier en wij naar de deur. Als hij er tegenop springt dan beloon je hem. Daarna doe je de deur weer iets verder open enz.

Hij moet wel altijd achter de deur kunnen komen, anders lukt het ook weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

zei tegen hem poot en dan wees ik op de deur en dan deed hij de deur dicht. Als de hond dit niet doet kan je het ook aanleren door middel van een sticker.
Je pakt een grote sticker en je leert de hond dat hij daar zijn poot op moet zetten. De sticker plak je na een lange tijd oefenen op de deur en ws geeft hij dan een poot op de deur. Doet hij dit niet dan snapt hij het nog niet. en moet je nog even gewoon oefenen.
Als de hond op het begin de poot al niet op der sticker wil zetten dan plak je de sticker op me hand en daarna pas op de grond!!

Succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat je dat een hond niet kunt leren hij moet dan met 1 poot de klink naar beneden doen {of met zijn bek} en op 2 poten achteruit lopen om de deur dicht te maken
tenzij de deur naar binnen open gaat
wat je welt kunt doen is gewoon een hondenluik in de deur maken
die valt automatisch dicht zodra de hond naar binnen of buiten gaat en dat is gemakkelijk aan te leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor de minnen maar geef even een reden waarom je de min geeft aub
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij geen min (geen plus ook, overigens) maar ik kan me indenken dat deze gegeven zijn omdat je geen antwoord geeft op de vraag...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geef wel antwoord ik zeg dat ik denk dat je dat je hond niet kunt leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het blijkt uit de antwoorden dat het waarschijnlijk wél kan.
Ivana
13 jaar geleden
Het gaat de vraagsteller om het verdienen van de honderd euro en daar helpt een hondenluik niet aan mee.
Als hij doet wat hij moet doen geef je hem een beloning net zo lang tot hij het kan. Een hond doet alleen maar dingen die hem voordeel opleveren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de hond de deur gewoon dicht kan duwen is er natuurlijk geen enkel probleem.
Leer de hond rechtop tegen de deur staan, laat hem duwen en de deur zal dichtgaan.

Als de deur dicht getrokken moet worden zou je een touw aan de deurklinkt kunnen hangen die de hond in de bek kan nemen om zo de deur dicht te trekken.

Mocht dit werken dan verwacht ik binnenkort 40 euro op mijn rekening, mijn gegevens heb ik je per PB toegezonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ha ha dat doet een hond of kat nooit : dat interseerd ze helemaal nix ha ha want ze hebben het bijna nooit koud
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 ik wil weten hoe ik het me loutje ga leren.
ja hij heet lou
Misschien kan je een stuk touw aan je deur hangen en hem dan aanleren dat hij aan dat touw moet trekken zodat de deur dicht gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik moet hem de deur dicht laten duwen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat wist ik niet. Dan kan je hem misschien leren om tegen de deur op te springen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat staat bij de uitleg....
Tja, eerst leren dichtdoen, en dan pas leren openen was handiger geweest... maar de stickermethode zoals al genoemd lijkt me een mogelijkheid... en natuurlijk erbij blijven en belonen als het goed gaat...
Een hond is natuurlijk veel minder gemotiveerd om de deur weer dicht te doen... wat heeft hij daaraan? Daarom is een sticker op de deur plakken een goed idee... een sticker + een snoepje is misschien wel lucratief genoeg om te gaan doen...