Mijn kater is 11 jaar en heeft 4 mnd buiten geleefd en kwam thuis om te eten, maar is nu broodmager wat moet ik doen?

Ik weet niet wat hij allemaal nog buiten heeft gegeten maar thuis eet hij minder dan eerst en hij is aan de diarree.
Hij blijft nu maar binnen en bij mij in de buurt, wat kan ik voor hem doen, zoals misschien bijvoeding?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je hem wel telkens ontwormd als hij binnen kwam om te eten? En waarom heb je hem steeds weer naar buiten laten gaan als je zag dat hij steeds magerder werd? Ik vind dat je te lang hebt gewacht.....nu is ie dus ziek en vraag jij je af wat te doen........sorry hoor, maar dat vind ik raar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je had eerder moeten ingrijpen. Dat de poes niet binnen wil blijven met dit mooie weer is begrijpelijk, maar daarom moet je 't beestje wel geregeld ontwormen en ontvlooien en nakijken op blessures e.d. Tevens zijn jaarlijkse injecties laten geven.
Ga naar de dierenarts met het beestje!

Antwoorden (3)

Ga met je kat naar de dierenarts en laat hem onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou toch maar naar de dierenarts gaan. Katten vanaf een jaar of 10 kunnen vaak problemen met hun nieren krijgen. Via een bloedonderzoek is dit gemakkelijk vast te stellen. En misschien heeft hij ook wel gebitsproblemen waardoor het eten niet makkelijk gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even naar de dierenarts gaan, dat zou ik sowieso doen als m'n kat 4 maanden weg was geweest. Je weet immers nooit wat er aan de hand kan zijn. Jouw kat is extreem vermagerd en heeft ook diarree en eet weinig, dat op zichzelf is nog een extra reden.

Eerst medische oorzaken onderzoeken en eventueel behandelen, en daarna of daarbij zou je inderdaad extra voeding kunnen geven. Overleg dit met je dierenarts. Soms wordt kittenvoeding bijgemengd omdat dit meer eiwitten bevat, er is speciale energierijke voeding voor actieve buitenkatten, en daarnaast is er ook medische bijvoeding. Altijd in overleg met de dierenarts dus.

Succes met je kat!