Moet ik mijn hond meenemen met verhuizen?

Ik ga uit huis omdat ik binnenkort ga verhuizen naar de andere kant van Nederland.
Moet ik mijn hond meenemen?
Mijn hond is heel erg gehecht aan mij, volgt mij overal waar ik ook maar naar toe ga en is altijd aan mijn zijde.
Maar..
Mijn moeder heeft ook een hondje (broertje en zusje)
Ze zijn altijd samen geweest.
Ik weet niet wat het beste voor haar is, haar achterlaten bij haar broertje of haar meenemen.
Ik wil alleen het beste voor haar.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Bedoel je dat jij nu bij je vader gaat wonen?
jc54
7 jaar geleden
Waar maak je dat uit op, Amadea? Volgens mijn interpretatie gaat xxdyannexx op zichzelf wonen, of met een vriend of vriendin......
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zal doen wat zelf het fijnste voor jou voeld want dit is wel een hele moeilijke vraag
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je tijd genoeg voor je hondje hebt,zou ik hem meenemen,want de hond is erg gehecht aan jou
Z512099
7 jaar geleden
Je kan ook de 2 mogelijkheden uit proberen ( niets definitiefs dus): eerst aanzien of je hond zich goed aanpast, als het niet gaat kan ze nog altijd terug naar haar vertrouwde thuis.
Fijn dat je zo begaan bent met je hond, succes.

Antwoorden (2)

Als jouw moeder voor beide hondjes kán en wíl zorgen, en jij kunt jouw hondje missen (ook al zal dat in het begin moeilijk zijn), dan is het voor beide hondjes beter dat ze bij elkaar blijven.
7 jaar geleden
Als deze hond jou overal volgt en zoals je zelf zegt: "altijd aan je zijde is", dan ziet deze hond jou als haar/zijn leider en zal ze jou meer missen dan haar nestgenoot.
Dus moet je dit dier meenemen. Tenzij ze na de verhuizing urenlang alleen moet zijn omdat je naar school of werk gaat en haar noodgedwongen urenlang moet achterlaten in het nieuwe huis, dan wordt het weer een ander verhaal.
Voor het andere hondje bij je moeder zal het even wennen zijn, maar die komt er bij genoeg afleiding snel overheen.
Ivana
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
+ natuurlijk :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Precies. Plus+