Vanaf welke leeftijd van een pup mag ik hem/haar de clicker aan leren?

Ik was benieuwd vanaf welke leeftijd ik mijn pup de clicker mag aanleren.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
jodyenboyke
9 jaar geleden
Heb je ervaring met clickeren, is best moeilijk om op juiste moment te clicken. Je kan het beste beginnen met clickeren als de pup jouw aankijkt, al is het maar 1 sec. Dat kost je dus ff heel veel voertjes!

Antwoorden (1)

De clickertraining mag je je pup geven vanaf het moment dat je hem in huis hebt. Wel moet je er rekening mee houden dat een jong putje zijn aandacht er niet heel lang bij kan houden. Juist omdat je met clickertraining zonder dwang of straf werkt, kan je op een ontspannen en speelse manier met je pup aan de slag. Veel succes!