Ben je verplicht een huisdier een naam te geven?

Het is natuurlijk logisch dat je je huisdier een naam geeft, lijkt me, maar is het verplicht? Een hond of kat geef je sowieso een naam, maar als je een aquarium vol vissen hebt en je moet die allemaal een naam geven...

Toegevoegd na 4 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (23)

Nee dit staat niet in de wet.
Dus ben je niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, alleen als je heel vindingrijk bent kun je er aan beginnen. Die guppies lijken allemaal zo op elkaar.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, als je veel verschillende soorten vissen hebt, dan is het een stuk makkelijker :)
jc54
13 jaar geleden
Ja, je begint met Jaws, dan White Willy en Flipper, en dan zit je aquarium al aardig vol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan blijft natuurlijk alleen Jaws over ;)
Nee, waarom zal je een vis een naam geven? Hij komt echt niet aanwandelen of wat dan ook als je hem roept. Hij heeft er zelf ook geen benul van als hij zo heet.

Een hond hoef je ook niet perse een naam te geven, wanneer je de hond aanspreekt als "hond" zal hij heus komen naar verloop van tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand is verplicht zijn beesten een naam te geven. Maar hoe zou je je huisdier willen roepen als je hem geen naam hebt gegeven. Een vis roep je niet (zo gauw) dus dat je die geen naam geeft vind ik niet zo vreemd, alhoewel bv mensen met 2 goudvissen ze soms wel namen geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nooit een vis met oren gezien, maar ik denk dat ze ze wel hebben dus zal hij je wel horen roepen. Maar als je commandeert "Poot" weet ik zeker dat hij je bevel nooit ofte nimmer op zal volgen.
er is geen verplichting in dezen.
als je het zelf wel wat vindt houdt niemand je tegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor. In tegenstelling tot kinderen (zie : rechten voor het kind) hebben dieren geen recht op een eigen naam. En gelukkig maar ;dat scheelt een hoop onzinnige vragen op GV. Voor dieren zijn er trouwens ook geen regels ; je mag ze net zulke achterlijke namen geven als je zelf wilt.

Onze eerste poes vroeger konden we het maar niet over eens worden hoe die moest heten, dus die heeft twaalf jaar ' poes' geheten. En dat beviel haar prima.

Een vriendin van mij die haar vader hield niet van katten, maar wel van koffie en gebak. De katten heetten dus Koffie en Gebak.

En als je teveel dieren hebt, hoef je ze natuurlijk al helemaal geen naam te geven ; je zal alle vlooien van je hond maar moeten noemen zeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee hoor, dat duurt ook zo lang tijdens het eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap 'm! XD
Nee is geen verplichting Colletje. Mijn zus heeft 3 poezen en ze heten alle drie ...poes...dat vindt zij makkelijk met roepen,als ze nu roept..poes,poes,poes komen ze alledrie aangerend...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, zo kwam ik ook bij deze vraag! :) (Ik las het op de Soos)
http://gvsoos.yourbb.nl/viewtopic.php?t=73&start=15
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
owww.....ik heb eens twee goudvissen gehad...Gert en Hermien noemde ik ze....toen kwam mijn zus en zij zei...je moet ze apart zetten want Gert en Hermien zijn gescheiden...hahahaa...ja..daaaag...
Rieneke1
13 jaar geleden
plusje voor de lach! :)
Nee hoor, dat is niet verplicht en lang niet altijd logisch.

Zelfs een hond of een kat hoef je geen naam te geven.

Mensen doen dat vooral omdat ze het leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je bent het niet verplicht volgens de wet, maar het is wel handig. Al kan ik me voorstellen dat je bijvoorbeeld vissen of mieren niet altijd een naam zal geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hond heeft ook geen naam nodig. Met een hond praat je alleen in lichaamstaal.
Je geeft honden een naam om er met anderen over te kunnen praten, zodat ze weten over welke hond je het hebt.

Misschien denk je nu dat ik gek ben, maar de beste hondentrainer van Nederland, de Hondenfluisteraar uit Ameland, (Klaas Wijnberg) heeft dat ook zo in zijn boek verwoord.

Toen ik bij hem op les was, mochten we alleen zonder woorden de hond trainen en de hond bij zijn naam roepen was er dus niet bij. Handen en het hele lichaam waren er bij betrokken en hooguit een klak met de tong om de aandacht van de hond te trekken, dat was alles.

Maar noem je goudvis rustig Goldy, hij geeft je vast antwoord!
Ivana
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol! Voor je laatste zin 'n +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor de informatie :) Wat betreft de laatste zin, dan moet ik eerst een goudvis kopen! XD
Nee, natuurlijk niet. Je kunt ook gewoon zeggen tegen een hond hond zeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor... vissen luisteren meestal toch niet zo best...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meen wel dat het bij sommige rasdieren noodzakelijk is om een naam te geven om het stamboek bij te houden. Bijvoorbeeld bij paarden doet men dat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik bedoel een naam zoals Jan, Kees, Loes, Mina...
Honden, katten en fretten hebben een EU-paspoort nodig als zij op reis gaan naar het buitenland. Dit paspoort bevat een beschrijving van het dier, de naam en het adres van de
eigenaar en het bewijs van vaccinatie tegen rabiës (hondsdolheid). Het nieuwe document vervangt alle in Europa gebruikte paspoorten en soortgelijke documenten die worden gebruikt voor het vervoer van de dieren naar het buitenland.

Dus ja... soms is het verplicht een naam te vermelden op een document als bijvoorbeeld een dieren paspoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk niet ,niemand kan je dat verplichten,er zijn ook geen namen voor vissen te verzinnen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Maar het is wel slim om het te doen.
Als je heletijd de naam tegen je huisdier zegt,
en hij kijkt naar je moet je steeds oefenen.
En dan luisteren ze als je hun naam zegt of ze komen naar je toe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze roepen of bluppen elkaar ook niet bij naam he ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar is wel leuk =D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, soms zelfs erg handig. Dat heb je aan Flappie gezien...!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee wie zou dat kunnen verplichten dan. En als het verplicht zou zijn, wie en hoe kunnen ze dat controleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het geven van een naam aan bijvoorbeeld je herderis niet verplicht maar geeft wel voorwaarde voor een betere band. Zou je hem simpelweg hond noemen dan zou het beesteje dat niet associeren met een scheldwoord want dat hebben wij er van gemaakt net als met kat of katttekop.
Maar geef je hem een echte naam dan zal dat zeker van de baas uit leiden tot een betere band. Een goede baas wil dan ook graag een goede naam voor zijn dier.
Bij vissen noemen de eigenaren ze vaak bij hun ssortnaam dus niet +`kijk hector`maar kijk die labeobicolor toch een mooie naam voor een tweekleurige zwaarddrager.
Zeker als je meerdere dieren hebt is het handig als ze allemaal en stukje van zichzelf hebben tussen hen en de baas.
Ook uit de omgeving komt vaak de vraag hoe hij heet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Absoluut niet.