Wat is een goed honden ras? ( zie beschrijving)

We hebben een niet ontzettend groot en we willen gewoon de gezelligheid die een hond mee neemt dus een te grote zou niet slim zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (7)

Ik heb een vrouwtje labrador, die zijn niet groot, maar ook niet klein. Nadeel van echte kleine honden vind ik dat ze niet zoveel van lange wandelingen ed houden, mijn labrador wel, lekker actieve hond die overal meekan omdat ze niet te groot is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan uit je vraag niet afleiden of je veel ervaring met honden hebt. Er zijn op internet testjes te vinden over de keuze van een hondenras, die zou ik zeker eens doen. Er komt nl. van alles bekijken naast de gezelligheid en de grootte van de hond die jij al noemt.

Bijvoorbeeld:
- wil je een hondenras dat veel beweging nodig heeft, is het erg om elke dag een uur of meer met hem te moeten wandelen?
- moet de hond veel alleen kunnen zijn?
- moet het een waker zijn of een allemansvriend?
- wil je een hond die gemakkelijk wil leren of mag hij eigenwijs en moeilijker op te voeden zijn?
- moet het een hond zijn die van nature zacht van aard is en zich kan beheersen, bijv. ivm kleine kinderen?
- vind je het erg om veel te moeten borstelen?
- de ene hond brengt meer vuil en haren met zich mee dan de ander (lange haren, zwemneigingen etc).
En zo zijn er nog wat dingen.

In al deze dingen verschillen honden erg van elkaar!
Vaak heb je wel een idee wat je leuke honden vindt. Vraag naar het ras en zoek eens op internet naar sites over dat ras. Neem heel serieus wat daar staat over de kenmerken van die hond! Mensen nemen dat makkelijk te licht, denken dat het wel meevalt, dat doet het in de praktijk niet! En na aanschaf van een hond draag je de verantwoordelijkheid om de hond te kunnen bieden wat hij nodig heeft. Het zou toch zonde zijn voor jou en het beest om erachter te komen dat je niet goed genoeg zou hebben gekeken van tevoren. Schijnt bijzonder gevaarlijk te zijn bij schattige puppies! Oja, een tip is ook nog om eens the dog whisperer te gaan volgen. Erg leuk programma over hondengedrag en laat ook verschillen tussen rassen zien.
Veel plezier!
Oja, ook leuk: mensen aanspreken op hun mooie hond en vragen wat ze er leuk aan vinden en wat lastiger dingen zijn!
Ga niet over een nacht ijs!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +!
Ik zou een teckel nemen, geweldige hondjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou de mijne is absoluut niet actief kan ik je vertellen.
boerenfox..iets minder jachtinstinct dan de Jack Russel. Actief, zeer trouw. Kuithoogte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf een beagle heel fijn om mee te gaan wandelen omdat deze een goede uitvermogen hebben en heel lief tegen over kinderen wel wat schuw in begin naar vreemde mensen groetjes en vee sterkte naar u zoektocht naar een hond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou een Black en Tan is ook wel leuk. Die hebben wij maar dan een kruising tussen een Jack Russel en een Teckel. Ze zijn heel lief en schattig maar ook heel nieuwsgierig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet het per sé een rashond zijn?
Ga eens in een asiel kijken, daar kennen ze het karakter van een hond al zo'n beetje en kunnen ze goed adviserenHeb je twitter? volg @asieldieren dan eens een poosje, of @volghond
Succes met je zoektocht:-)