Wat doen bij voorhuidontsteking van hond?

Mijn hond heeft last van een ontstoken voorhuid. Ik heb gekeken op internet wat ik kan doen. Oa met een spuitje afgekoeld gekookt water in de schacht te spuiten. Ik heb alleen geen spuitje. Wat kan ik als alternatief gebruiken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Als de donder naar de dierenarts natuurlijk!
Ga niet zelf prutsen. Laat een vakman/-vrouw dit bekijken en behandelen.
Niet te geloven, jij als amateur , als eigenaar wilt zo'n medische handeling verrichten? heb je eigenlijk wel ervaring hiermee? weet je wat je doet?

Antwoord : bel en maak een afspraak met de dierenarts.

Toegevoegd na 4 minuten:
Nog even dit. je hebt ontdekt dat je hond iets mankeert, dat betekent dat hij erge pijn heeft! anders zou je dit niet merken.
Dieren laten niet merken dat ze pijn hebben, omdat dit betekent dat ze (in de natuur) tonen niet gezond en dus ZWAK te zijn... met als gevolg dat ze aangevallen zullen worden door andere dieren, als prooi.
Dat is de reden dat onze huisdieren niet alten merken pijn te hebben.
Hieruit kun je begrijpen dat je hond echt veel pijn moet hebben , anders zou je het dus NIET merken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
http://www.hondenplaza.nl/voorhuidontsteking_reu

De eerste keer zal je met de hond naar de dierenarts moeten om te kijken waar de oorzaak ligt. Als het en ongecompliceerde ontsteking is kan door zelf spoelen inderdaad veel voorkomen worden. Dat moet dan regelmatig gebeuren. De dierenarts zal je daartoe aanwijzingen geven.
De hond hoeft geen pijn te hebben. J Ook zal je erop geattendeerd worden doordat dee ontdekt het door de afscheiding en eventueel verlies van vieze druppels en dat is niet fris. ook zal je erop geattendeerd worden doordat de hond zich meer dan normaal schoonlikt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Laatste alinea: Je ontdekt het door de afscheiding en eventueel vieze druppels en dat is niet fris. Ook zal je erop geattendeerd worden doordat de hond zich meer dan normaal schoon likt.
Sorry voor de slordigheid. :)
Ivana