Welke hond zal ik ophalen?

Ik ben een maand terug mijn hond Hodzer verloren http://www.youtube.com/watch?v=trnx_A-MVoY
En ik wil graag weer een nieuwe hond.Niet te klein,niet te groot en het liefst jong en uit het asiel.Welke hond heeft een lief en speels karakter zoals mijn vorige hond(zie filmpje)

Toegevoegd na 20 minuten:
Hodzer was een kruising flatcoated retriever en stabij

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Wat vind je van Buck? Hij lijkt mij net iets voor jou.Je kunt hem bekijken op een video.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Nou zeg, welke onsportieveling geeft hier nou een min voor zonder commentaar? Ik vind het een leuk en concreet antwoord, dus +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Paulus!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp je helemaal,wij moesten voot 2 jaar terug onze Nicky(jack-Russel laten inslapen)Hij was 13 en een half jaar bij ons.Ik denk nog heel vaak aan hem ondanks dat we een lieve hond weer hebben.Ook hebben we nog een hondje dat ook al 14 is en ik moet er niet aan denken dat we ook van haar toch echt ooit afscheid moeten nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,maar je weet het gewoon.Toen onze Nicky dood was zagen we een hondje op marktplaats dicht in de buurt.Het was een overblijvertje uit een nest maar ik was direct verkocht en we hebben hem nu 2 jaar en hij is super.
paulus811
14 jaar geleden
Precies mayflower. Het is heel moeilijk om een hond te kiezen vanaf een plaatje. Zelfs een ras zegt weinig over het karakter van een hond. Wij hebben twee superleuke Cairn Terriers (broer en zus), de een onderzoekend en vriend van iedereen en de ander kroelerig en afstandelijk. Ze worden as. zondag 7 jaar maar ik vrees nu al de dag dat ik ze kwijtraak. Overigens sprak ik deze week iemand die zei nooit eenzelfde soort hond te nemen, omdat je onwillekeurig gaat vergelijken met een vorige hond. En daar vind ik wel een kern van waarheid in zitten. Hilbert; heel veel sterkte en een ontzettend leuke hond toegewenst!

Andere antwoorden (8)

Labradors staan bekend om hun speelse karakter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik weet niet honderd procent zeker of je vorige dat ook was volgens mij wel zo'n langharige?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was Hodzer een flatcoat retriever?
Als dit één van de laatste opnames is, dan heeft hij een héérlijk hondenleven gehad, en had hij een hele hechte band met jou....Ik begrijp heel goed, hoe erg je hem mist.

Zo'n band heb je natuurlijk niet van één dag op de andere.
Een asielhond komt bij jou in een nieuw 'roedel', en hij zal eerst moeten wennen aan de regels die hier gelden.
Na een maand is hij aardig gewend, en vanaf dan zullen veranderingen minder opvallend zijn, maar eigenlijk pas na een jaar is hij 'jouw' hond (eigenlijk zoals bij het opgroeien en puberen van een pup...)

Kijk op de asielsites waar bij jou in de buurt welke honden zitten, en ga eens bij jouw voorkeuren kijken.
Laat je alles vertellen door degenen, die voor je hond gezorgd hebben, en evt. de vrijwilligers, die hem hebben uitgelaten. Ga zelf ook even met een hond die je leuk vindt wandelen, en vergeet daarbij niet, dat je nog geen band met hem hebt....

Als je een hond met retriever-bloed kunt vinden, weet je in elk geval, dat het speelse en lieve er van díé kant in elk geval in zit.

Maar bovenal moet je gewoon ter plekke verliefd zijn op een hond. Dat gebeurt echt. Het klikt. Alsof de hond alléén maar op jóú heeft zitten wachten.

Vaak worden 'impulsaankopen' naar het asiel gebracht als ze gaan puberen : bij een ras zoals (ik denk...) Hodzer was, is dat rondom 8-9 maanden. Dus je zult beslist jonge honden kunnen vinden, die een nieuwe, hond-deskundige, konsekwente baas verdienen.

Heel veel succes en plezier bij het uitzoeken van je nieuwe vriend (ik denk altijd, dat Hodzer vanaf z'n wolk heel geïnteresseerd mee-kijkt, want honden willen volgens mij niet, dat hun mensen verdrietig zijn - er is plaats in je leven, en ze willen héél graag, dat daar weer een viervoeter instapt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op de eerste plaats wens ik je sterkte met het verlies.
Een goeie hond verliezen is een stukje van je hart kwijtraken.
Ik weet waar ik over praat.
Zoek het in ieder geval in dezelfde jachthondengroep, dat is waarschijnlijk wat je het meest aanspreekt.

Jachthonden zijn over het algemeen zeer toegenegen, rustig, niet blafferig, zachtaardig en trainbaar.
Ze hebben allen de maat die je gewend bent, maar iedere nieuwe hond heeft toch weer eigen trekjes en een ander karakter. Het is (vond ik) erg moeilijk om te wennen aan een nieuwe hond als de oude nog zo aan je hart gebakken zit.
Pas dus op dat je niet gaat vergelijken als het afscheid pas kort geleden was.

Wat ik op het filmpje zag was een super fijne en erg op jou gerichte hond. Ik had hem zo willen hebben. Het kost even tijd voordat de opvolger dezelfde band met je heeft.

Ik wens je alle succes en een fijn nieuw maatje. Neem er even de tijd voor, overhaast het niet.
Ivana
14 jaar geleden
Na het zien van de beelden op Youtube, moest ik direct denken aan mijn eigen hond die ik helaas 3 jaar geleden ben verloren. Het was geen stamboombeestje maar een kruising van een herder en een border collie (waar hij het meeste weg had van een bordercollie alleen giszwart). Ik heb hem destijds gekocht voor NLG 100,- en heb 16 jaar lief en leed met hem gedeeld. Verschrikkelijk trouw lief, speels, leergierig en een echte vriend voor het leven. Ik zou dus gaan voor een border collie. Ik denk dat deze in uw catagorie valt en qua bouw en karakter als ik het fimplje op youtube zo eens bekijk. Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gecondoleerd met je lieve hond!

Als je een hond uit het asiel haalt, let er dan op dat hij niet eerder bij verschillende gezinnen is geweest. Ook al zijn ze jong, sommige honden hebben al zoveel gezinnen gezien en steeds teruggebracht omdat ze niet te hanteren zijn.

Een kruising jachthond/labrador of herder zijn altijd speels en levendig. Maar het moet vooral klikken met jou en de hond. Kijk hoe de hond op jou reageert. Wordt hij rustig, enthousiast en maakt hij contact? Dat zijn belangrijke signalen.

Ik hoop dat je een leuke hond vindt en je daar veel plezier aan beleeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk welke hond het beste bij jou karakter en levenstijl past
ik weet niet waar je woont maar zoek bij jou in de buurt een goeie hondenschool (daar zijn er jammer genoeg maar heel weinig van) en vraag of zo iemand met je meegaat
een goeie hondenschool kan je herkennen aan de manier waarop ze met de honden omgaan
ze letten op de hondentaal die onder andere bestaan uit kalmerende signalen
en ze werken daar aan de communicatie hond en mens
ze leggen niet te veel druk op de hond tijdens de trainingen
en de trainingen mogen niet alleen bestaan uit af zit en dat soort onzin

leuke boekjes en een must have als je een hond hebt is

van turid rugaas : kalmerende signalen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ivana
14 jaar geleden
Lola, Hilbert had een dijk van een hond. Als je een hond zover krijgt en zo'n band op kan bouwen, heb je echt geen hondenschool meer nodig om je bij te staan in je keuze.
Waarom hij hier de vraag heeft gesteld? Ik denk omdat hij zijn verdriet ergens kwijt moet kunnen en aan iedereen graag wil laten zien wat een fijne hond hij had.
Ik heb zelf een mechelse herder .. blond en 5 jaar
wij hebben der 5 jaar terug uit het asiel gehaalt en kon nog niks.. ze zijden dat ze niet met kinderen om kon gaan ( ik was zelf 7 jaar toen ) en ik kan HEEL goed met haar opschieten en ze luistert beter naar mij en trekt niet bij mij omdat ik veeel met haar speel
dus een mechelse herder kan ook

groetjes ettertje en gecondoleerd met Hodzer
laat je nog wel ff een foto zien van je nieuwe hond ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben altijd helemaal gek op honden met zo'n vacht! Er is een hond die ik kan aanbevelen is een Novia Scotia Duck Tolling Retriever. Deze honden zijn heel lief en speels.
http://www.breederretriever.com/photopost/data/575/medium/nova_scotia_2.jpg
hier kan je ze zien.
Veel succes met het vinden van een hond!