Kan een kat sterven door een insect te vangen?

Onze kat is recentelijk overleden. Na een zoektocht van een paar dagen het beestje 'onbeschadigd' tussen de struiken gevonden. Volgens de dierenarts grote kans dat dit door het vangen van een bij/hommel gebeurd is. Kan dit? Beestje kwam om 17:30 vragen om eten. Toen we om 18:30 wilden voeren kwam hij niet, en was vermoedelijk toen al overleden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

theoretisch gezien zou het kunnen, maar je hoort het toch maar weinig.
waarschijnlijker is dat je kat een plotselinge hartstilstand heeft gehad tengevolge van hcm, hartfalen.
hcm blijft vaak onopgemerkt, en kan er voor zorgen dat een kat die niets leek te mankeren, ineens dood neervalt.
als je kat vrij buitenkomt, is het ook mogelijk dat hij is aangereden, en ten gevolge van een inwendige bloeding is overleden.
uiterlijk kan je soms alleen aan een kat zien of hij is aangereden door de nageltjes te bestuderen.
een aangereden kat zet zich schrap op het moment dat hij geraakt wordt, en heeft afgebroken en gespleten nagels.

sterkte met het verlies jelle.
Rieneke1
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja, dat kan. als de kat een insect inslikt, dat kan steken, bijv een wesp of een bij, dan kan dit nare gevolgen hebben. net als bij de mens kan er ook bij een kat een reactie optreden waardoor bijv de luchtpijp op zwelt. stikken kan dan het gevolg zijn.
11 jaar geleden
Als eerste gecondoleerd.

Als je kat die bij/hommel opgegeten heeft heb je kans dat dat beeste heeft gestoken in je kat's nek. anders zou ik het ook niet weten :$

Succes!