Hoe kun je de stank van een dood beest maskeren tijdens het opruimen/schoonmaken van het hok?

Het gaat om een dode gerbil die onder het zaagsel ligt in een (bijna dichte) glazen kooi.
Het hok is niet zodanig gemaakt dat het in één keer leeg te kiepen is bovendien leven de andere bewoners nog, die zullen er voorzichtig stuk voor stuk uitgehaald moeten worden voor ik in het zaagsel kan graven op zoek naar de overledene.

De geur die uit het hok komt als je het glazen deurtje opendoet is ondragelijk. Langer dan 10 sec trek ik dat niet.
Wat kan ik nog meer doen dan een wasknijper op mijn neus zodat het leeghalen te doen is?

7 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
een wasknijper doet zeer, kun je beter tampons in je neusgaten doen, en je mond dicht houden. Maar je kunt natuurlijk ook ff verstand op 0 zetten, en denken dit hoort ook bij het houden van dieren, dus niet aanstellen maar doen!
Summo
7 jaar geleden
Mee eens in principe (al zijn het niet eens mijn dieren, ik doe het voor iemand die het nu niet zelf kan om gezondheidsredenen), echter, de stank is zo erg dat ik er van moet kokhalzen.
Echt, zo iets heb ik nog nooit geroken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In detective films smeren ze altijd iets onder hun neus als ze bij een lijk gaan kijken om de geur te maskeren. Wat weet ik niet dat zal wel op te zoeken zijn met Google. Zal wel iets van menthol wezen of iets dergelijks.
Rieneke1
7 jaar geleden
Hoe lang is dat hok dan wel niet schoon gemaakt? Als het baasje niet behoorlijk voor de dieren kan zorgen, dan kan ze ze beter naar het asiel brengen of in pension doen bij het asiel. Of desnoods iemand betalen om op regelmatige basis voor de dieren te zorgen. Lief dat jij het nu doet, maar ga je structureel voor deze dieren zorgen?

Het beste antwoord

dampo, of vapo rub of hoe dat spul ook heet tegenwoordig onder je neus smeren.
dus gewoon dat spul tegen een verstopte neus
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Summo
7 jaar geleden
Ga ik het dan niet juist nog beter ruiken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
nee, dat spul ruikt zo sterk dat het andere dingen overheerst
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Idd beste oplossing.
Summo
7 jaar geleden
Dit was echt de gouden tip. De stank was echt ondragelijk maar een flinke lik vaporub in elk neusgat heeft het met 90% doen afnemen.
Geen kotsneigingen meer dus. Nu was het een vieze geur maar gewoon te doen.
Bak buitengezet en leeggehaald en schoongemaakt.

Andere antwoorden (1)

Gewoon ff flink door laten waaien, of bak ff buiten zetten en dan met rug in de wind werken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Summo
7 jaar geleden
We hebben hem buiten gezet en dat was inderdaad een erg goed idee.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Thx