Houden alleenzijnde katten van radio?

Als ik wat langer van huis ben (een paar uur, tot maximaal twee dagen), zijn de katten alleen thuis. Ik zou dan de radio aan kunnen laten, maar ik weet niet of dat zin heeft.

Ik zou graag willen weten wat het beste (in de zin van: het meest comfortabel) is voor de katten. Hebben die het liefste de radio aan, of liever uit, of maakt hen dat niets uit?

(Aangenomen dat hier überhaupt iets algemeens van kan worden gezegd; als het maar net van de kat afhangt, is dat natuurlijk ook een mogelijk antwoord.)

Weet jij het antwoord?

/2500

Katten zijn aartsconservatieve gewoontedieren. Op zich voegt een radio helemaal niets toe voor katten, ik vermoed zelfs dat ze, gezien hun oren veel gevoeliger zijn dan de onze, er niet vrolijk van worden. Uiteraard scheelt het ook nog of ze Metallica te horen krijgen of een babbelprogramma. Maar, puntje bij paaltje, is het al niet fijn voor ze als hun routine onderbroken wordt doordat je een paar dagen van huis bent. Als je normaal altijd de radio aan hebt staan, dan zou ik de gewone gang van zaken niet nog verder verstoren, en 'm gewoon aan laten. Is dat niet het geval, dan doe je je katten een groter plezier door 'm uit te laten. Wat zeker gewaardeerd wordt is als je her en der wat voor ze verstopt: een lekker snoepje of een nieuw speeltje. Kleine afleidingen die zeker leuk gevonden worden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100