Hoe zet ik mijn kitten terug op haar oude voeding?

Ik ben zojuist bij de DA geweest en kan mijn kitten van 8 weken voor het eerst laten ontwormen. Toen ik haar kreeg ben ik haar Whiskas gaan geven, mij is verteld dat ze dat voorheen ook kreeg. Blijkbaar niet, ijkt achteraf. Nu ga ik morgen haar oude voeding weer halen, maar hoe stap ik nu terug op haar oude voeding? (De DA raad dit aan). Moet ik het vermengen met de Whiskas? Of meteen weer haar oude geven? Ze heeft namelijk diarree van de wormpjes en nieuwe voeding. Niks zorgelijks zei de DA, maar mij is even niet duidelijk hoe ik de ocerstap nou moet maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Blijkt* overstap*

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
bamibal
7 jaar geleden
Ik wist niet dat ze bij de DA ook al verstand van dieren hadden. www.da.nl
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
DA is een afkorting voor dierenarts.
bamibal
7 jaar geleden
Joh
ronron1212
7 jaar geleden
Gewoon over stappen geen enkel probleem.
Rieneke1
7 jaar geleden
Het hangt er van af wat haar oude voer was, wellicht is het verstandiger je kitten meteen op een goed voer over te zetten (geen supermarktkwaliteit zoals Whiskas dus).
Rieneke1
7 jaar geleden
Jammer trouwens dat je het kitten zo vroeg uit het nest hebt gehaald. Niet alleen omdat ze zo klein nog best kwetsbaar zijn, maar ook omdat ze nog zo veel had kunnen leren van moeder en nestgenootjes. Veel katten die te vroeg worden gescheiden krijgen op latere leeftijd gedragsproblemen.

Antwoorden (1)

Je moet het voer de eerste week mengen - dus Whiskas en de "oude" voeding. Geleidelijk de verhouding wijzigen van meer Whiskas naar meer "oude"voeding. Dat kan in ongeveer 1 week -10 dagen.
Ik moet ook zoiets doen (die van mij moet op speciaal dieetvoer i.v.m. voedselallergie) en kreeg dit door van de dierenarts.