Hoe kan ik het beste de hondengeur bewaren in zijn kleedjes?

Ons hondje is gisteren ingeslapen en we willen graag als herindering zijn geur bewaren in de kleedjes waar die altijd mee sliep.
Zelf dachten we aan z'n vacuumzak te kopen en ze daar in te doen. Is dat een idee of misschien iets anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (3)

Inderdaad, in een vacuumzak blijft volgens mij de geur en lucht het best in stand/bewaard.

Sterkte met het verlies van jullie hondje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In iets wat absoluut luchtdicht kan worden afgesloten. De vacuumzakken zijn inderdaad dik plastic dus dat kan een goeie manier zijn. Houd er wel rekening mee dat over een langere periode zelfs plastic de geur niet kan vasthouden. Dat kan wel een paar jaar duren maar uiteindelijk zal de geur minder en minder worden, en na langere tijd helemaal verdwijnen.

Ik heb het zelfde gedaan en ik ben nu blij dat ik niet de enige ben..

Heel veel sterkte met het verwerken van het verlies van je dierbaarste vriend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ivana
11 jaar geleden
De gemiddelde rouwtijd om het verlies van een hond is 8 maanden. Dat staat in het blad 'onze hond' van deze maand. Voor zo lange tijd is het wel mogelijk de geur te behouden, als je niet te vaak de plastic zak openmaakt. Daarna zijn het andere dingen van je hond die je hart verwarmen en langzaam zal hij er zijn zonder dat er verdriet is. Dan zijn het de herinneringen waar je weer plezier om hebt en de verloren bal die je in de schuur vindt, waardoor je weer even bij hem stilstaat. Sterkte.
Zijn kleedjes met geur, kun je, het is al genoemd, tijdelijk bewaren in een vacuüm verpakking.

Maar besef dat die geur voornamelijk bestaat uit het zweet van je hondje. Dat zweet bestaat uit bacteriën en die hebben zuurstof nodig om te overleven.
Kortom, in zo`n vacuüm verpakking gaat die geur niet eeuwig overleven.

Wees verstandig, en besef dat je met de doden niet kunt leven. Plaats desnoods een mooie foto van je hondje, als herinnering, op de schoorsteenmantel, maar vergeet het bewaren van zijn geur. Die geur zal, hoe je hem ook zal bewaren, beïnvloed worden door tijd en bacteriën, en zal nooit de echte geur van jouw overleden hondje blijven...

Wens je in ieder geval veel sterkte met het verwerken van je verdriet!