Kan ik andere broedeiren krijgen dan van een kip of eend?

Het idee een eitje uit te broeden en een vogeltje op te voeden lijkt me erg leuk. Als ik echter zoek naar broedeieren te koop, vind ik alleen maar kippen en een enkele eend. Kippen zijn best leuk, maar niet wat ik zoek. Weet iemand of ik ook een broedei kan krijgen voor een andere vogel? Ik zoek een kleintje. En zo ja, waar? Dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Kwarteleitjes zijn gewoon bij AH te koop. Je moet er alleen niet aan beginnen als je er geen verstand van hebt. Sowieso is het verstandiger meerdere vogeltjes groot te brengen, en bedenk dat veel vogels vrij lang leven, mits goed verzorgd.

Antwoorden (1)

In een recent verleden zijn met succes kwartel-eieren uitgebroed, die eigenlijk voor consumptie bestemd waren.
Normaal gesproken worden de meeste eieren door de fokkers zelf uitgebroed, om vervolgens de vogeltjes te kunnen verkopen. Dit levert veel meer geld op dan alleen bevruchte eieren verkopen. In de duivensport worden wel bevruchte eieren verkocht, maar dan gaat het meestal om eieren van top-wedstrijd-duiven, waarvan de prijs kan oplopen tot duizenden euro's per ei. Ik neem aan dat dat niet jouw bedoeling is.....
8 jaar geleden
Ivana
8 jaar geleden
Duiven moeten toch worden opgevoed met kropmelk. Hoe wil vraagsteller dat realisreren?
Je zou alleen eieren van nestvlieders kunnen gebruiken, want zelf voeren is niet te doen vanaf het uitkomen van een ei.