Hoeveel uur slaap heeft een dier per dag nodig?

Is dat net als de mens 7-8 uur?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Elk dier is anders.

Mensen slapen 6-8 uur. Olifanten slapen 1 uur per nacht; katten slapen misschien wel 20 uur per dag. Beren slapen maanden achter elkaar door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat ligt aan het dier. Sommige dieren slapen hele seizoenen lang, sommige dieren slapen maar kort, en sommige dieren hebben een soort zelfde ritme als de mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de luiaard slaap het meest tussen de 20 en 22 uur
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Poezen minimaal 24 uur per dag, soms meer...