Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom gaat mijn aquariumplant dood?

Het is een plantje die ik voor 2,50 heb gekocht. Ik heb de plant vrijdag erin geplaatst. Ik merkte dat mijn vissen eraan gingen happen maar ik heb denk dat er iets mis is. De plant is al stukken gebroken en er vliegen overal stukken bladeren en mijn filter zit er ookal vol mee. Waterwaardes heb ik getest en die blijken prima te zijn. Kan het zijn dat mijn bodem aan het rotten is?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Op de bovenste foto staat een Cabomba samen met Waterpest, aan het oppervlak drijft een stukje Waterpest, rond de verwarmer beneden drijven stukjes blad daarvan.
Uw vissen zijn de planten gewoon aan het consumeren, de planten zijn niet ziek, wel wil de Cabomba zacht water en de Waterpest hard water.
De bodem lijkt mij in orde ... het zijn de vissen die duidelijk plantaardig voedsel nodig hebben en bij gebrek daarvan de de planten aanvallen.
(Lees meer...)
Z512099
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor uw reactie. Ik hoef me dus geen zorgen over te maken. Deze planten worden altijd samen verkocht bij de dierenwinkel dus ik weet niet hoe het zit met zacht of hard water en of ze dus samen kunnen. Ik heb de plantenrestjes verwijderd. Van de waterpest is niks meer over maar de cabomba doet het goed :D Ze zitten inderdaad aan de planten te bijten.
Z512099
8 jaar geleden
Misschien wat hardbladige planten ( Vallisneria bijv.) toevoegen, eventueel een zij- of achterwand laten bealgen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding