Waarom toont mijn kater geen interesse in de krolse poes?

Ik heb een kater van 2 jaar waarvan ik graag een nestje zou willen. Nu kwam ik in contact met iemand die een poes heeft van 1,5 jaar en die ook een nestje willen. De kittens krijgen allemaal een thuis bij familieleden.
Nu zitten ze sinds 3 dagen bij elkaar in 1 ruimte (poes is naar kater gekomen) maar mijn kater toont gene interesse in de poes. Die wil alleen maar naar buiten toe wat hij gewend is, maar dan komt hij bloedend terug van het vechten. Hoe kan ik mijn kater stimuleren om de poes te dekken? Die is goed krols en bied zich ook steeds aan.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.7K
Z512099
8 jaar geleden
Mogelijk is uw kater een homo...
Rieneke1
8 jaar geleden
Een ongecastreerde kater die veel vecht heeft goede kans FIV (kattenaids) te hebben.
Het spijt me zeer, maar zowel jij als de eigenaar van de poes zijn oerstom bezig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, want we hebben beide katten laten testen op alles dus hij is kerngezond! en hij heeft nog nooit een gevecht gehad buiten alleen nu wij verhuisd zijn is dat 3 keer voorgevallen!!!!
Rieneke1
8 jaar geleden
Dan neem ik mijn woorden terug sannie, je ziet het zelden dat niet-fokkers hun katten laten testen. Evenzogoed zou ik het verstandiger vinden als beide dieren gecastreerd werden, het kittenoverschot is al groot genoeg.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat klopt en daar zijn wij ons ook helemaal van bewust, daarom dat wij eerst hebben gergeld dat we zeker wisten dat we de kittens een thuis konden geven. Maar helaas ben ik niet veel wijzer geworden wat nu het beste is om toch een nestje te krijgen. Dit zou eenmalig zijn en dan laat ik gelijk mijn kater helpen en de andere baasjes hun poes steriliseren. Dit is voor ons gewoon een leuke en verantwoord eenmalige ervaring die we beide graag zouden willen ervaren.
Z512099
8 jaar geleden
En dat terwijl er jaarlijks 11.000 katten moeten worden gedood in de asielen, omdat niemand ze wil adopteren...

Antwoorden (1)

dit kan komen door verschillende dingen:
het kan zijn dat voor je kater de interesse voor naar buiten gaan te groot is of dat de frustratie dat hij niet naar buiten kan te groot is. veel katten zijn buitenkatten en die zijn dan zwaar ongelukkig als ze binnen moeten blijven.
het kan ook zijn dat hij zich niet lekker in zijn vel voelt bij de kat of gewoon in het huis
of hij heeft het gevoel dat er iets mis is met de kat. veel dieren (zeker katten) zullen niet voortplanten met een ander als er iets mis is met diegene. dat kan ook iets heel kleins zijn.
als laatste is het mogelijk dat je kater homo is. ik weet het, dat klinkt raar, maar het is echt mogelijk voor een kater om homo te zijn. ze hebben dan gewoon geen interesse in vrouwtjes