Waarom poepen mijn katten ineens op zachte dekentjes?

Sinds een paar weken schijten mijn katten (of 1 van de twee) steeds op fleece dekentjes die ik op de bank heb liggen.

De kattenbak is schoon en als er geen dekentjes liggen schijten ze ook niet ergens anders. Het is alleen op dekentjes die op de bank of stoel liggen. Als ik er een op de grond leg doen ze het ook niet.

Het is alleen schijt, geen pis.
Wat kan hiervoor een reden zijn?

Toegevoegd na 1 minuut:
Als er geen dekentjes liggen doen ze het gewoon op de kattenbak.

8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Katten poepen vaak op zachte dekentjes omdat ze een comfortabele plek zoeken om hun behoefte te doen. Het kan ook een teken zijn van stress of angst. Als je kat ineens begint te poepen op zachte dekentjes, is het verstandig om een dierenarts te raadplegen om de oorzaak te achterhalen.
Bronnen:
4 maanden geleden