Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom wil mijn kat steeds mijn hand likken als ik haar achter haar oren en op haar wangen kriebel?

Mijn kat is er gek op om achter haar oren en op haar wangen gekrabd te worden en komt dar steeds voor langs . Ze krijgt er nooit genoeg van. Maar vaak wil zij dan mijn hand likken. Waarom? Is dat een soort van tegenprestatie?

8 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Als een kat een andere kat wast/likt, is dat een duidelijk teken van vriendschap. Je kan er vanuit gaan dat je kat dit doet omdat ze het fijn vindt wat je doet, en ze zich ontspannen genoeg voelt om uitdrukking te geven aan haar gevoel voor veiligheid en waardering.
(Lees meer...)
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik ben het in principe eens met rieneke. Wat ook heel goed mogelijk is, is dat er wat zweet op uw handen zit. Zweet is zout, en uw kat zou dit lekker kunnen vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
zondag
8 jaar geleden
Ik denk niet dat het om zweet of zout gaat want ze wil vooral da rug van mijn hand likken en niet mijn palm.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding