Helpt een agapornis-mannetje ook soms met het uitbroeden van een eitje of is dat iets dat uitsluitend door het vrouwtje wordt gedaan?

Ik ga morgen een agapornis-vrouwtje ophalen maar de man is er niet 100% zeker van dat het het vrouwtje is (het mannetje is woensdag gestorven). Hij zegt dat het vogeltje in ieder geval onlangs nog op een eitje zat te broeden. Kan het zijn dat het niét het vrouwtje is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoi, ik heb helemaal geen verstand van agapornissen (sterker nog, ik heb het woord eerst geGoogled), maar wellicht kun je je vraag stellen op : www.agapornisforum.nl
Succes!

Antwoorden (2)

het mannetje kan inderdaad wel eens op de eitjes broeden
om er zeker van te zijn of je een koppel hebt {dus man en vrouw =koppel} kun je naar iemand gaan die er verstand heeft dus een vogelkweker in de buurt of even naar de dierenarts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
De meeste dierenartsen weten weinig van vogels en voor het seksen moet je echt naar een kweker.
Vraag in je dorp of stad naar een vogelkweker die agapornissen kweekt. Bij iedere goede dierenzaak kunnen ze je het adres leveren van de vogelvereniging, waar je navraag kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de meeste dierenartsen {voor huisdieren} kunnen wel degelijk voelen of je een man of pop hebt
natuurlijk kan hij het mis hebben maar dat kan en kweker ook
Een kweker voelt het aan de stand van de bekkenbeenderen. Die staan bij een popje wijder uit elkaar dan bij een mannelijke vogel. Je moet dan wel vergelijkingsmateriaal hebben of heel veel kennis van deze vogel.

Toegevoegd na 7 minuten:
http://www.unieuws.nl/?p=19954
Ivana