Kunnen mijn parkietjes (vader moeder en eventuele kleintjes) bij elkaar in een hok?

Mijn parkietjes hebben eitjes (5) ik weet niet zeker of ze allemaal gaan uit komen maar toch wil ik alvast weten als ze als ze uit komen of ze bij elkaar in een hok kunnen ik heb een binnen kooi van 2m hoog en 1m breed

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je kunt ze zonder bezwaar bij elkaar houden maar de kooi die je nu hebt is voor de hele familie te klein. Dat gaat botsingen en opstoppingen geven, met de daarbij behorende stress. In de ruimte die je nu hebt is twee parkietjes het maximum. Per twee extra aan te houden parkietjes moet je dus dezelfde kooiruimte extra maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hey MaartenVerrip, de kooi is 2 meter he? en het hoeft niet dat alle 5 de eitjes uit komen het is een hele kleine kans en mijn vogels vliegen altijd los in de kamer de kooi is dus eigenlijk alleen een voeder een een slaap plaats mijn kamer is een grote zolder. maar bedankt voor het antwoord ik denk alleen niet de ruimte het probleem is maar meer dat zoals sommige dieren eten de mannetjes de kleintjes altijd op en ik wist niet zeker of dat ook voor parkieten gold maar bedankt ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ze alleen slapen in de kooi heb ik niets gezegd. Ik kan je verzekeren dat parkieten hun jongen nooit opeten. Als je vogels voldoende voedsel hebben is er geen enkele reden om bang te zijn dat de ouders hun jongen niet netjes grootbrengen. Veel plezier ermee!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
parkieten zijn groepsdieren. Hoe meer hoe gezelliger. Fijn dat je ze zo veel ruimte geeft. De onze mochten ook altijd los in de kamer. wij hadden een lege gordijnroe hoog langs de ramen waar ze graag op gingen zitten met z'n allen op een rijtje
19belle87
8 jaar geleden
ja kan totdat de babys volwassen worden dan worden ze soms weggejaagd
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou ook 2 eitjes weg kunnen halen en het lekker op 3 houden :)