Hoe stel ik een tijdschakelaar voor mijn aquarium-licht in ?

Ik heb sinds een paar dagen een aquarium. Geen ingewikkeld ding. Gewoon een kunststof aquarium met 2 vissen, een pomp en wat grind. Ik wil er graag een lichtje in zetten. Zo'n LED lamp of een langwerpig lichtje. Maar sinds ik hoorde dat tijdschakelaars ook handig zijn om bijvoorbeeld algen tegen te gaan, ben ik ook van plan om een tijdschakelaar te gaan gebruiken. Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dat op zo'n licht kan zetten. Geld is geen probleem onder de 15 euro.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doe je vissen een plezier en zet er ook voldoende planten in. En een schuilhokje, desnoods een stenen bloempot met een gat er uit
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Doe die vissen een plezier en zet ze in een echt aquarium. kunststoffen ding is geen aquarium te noemen en hoogst waarschijnlijk veels te klein.

Antwoorden (1)

Waarom het moeilijk maken.

Je neemt gewoon het lichtje dat je graag hebt en je plaatst er zo'n simpele tijdschakelaar bij. De schakelaar stop je in de pries, in de schakelaar stop je het contact van het licht. De lamp zelf zet je aan.

De schakelaar zal op het uur dat jij instel opspringen en af of het uur dat jij ook kiest. Kiezen doe je door eerst met het wiel te draaien tot het huidige uur duidelijk zichtbaar is. Dan verzet je de knoopjes (zwarte band er rond ) naar boven of naar beneden. Alles inpluggen en klaar.
Springt de schakelaar aan ( lees open ) dan gaat het lichtje aan.
Ben je thuis en wil je toch meer licht, kan je altijd de schakelaar even ertussenuit halen of zoals op mijn tijdschakelaar een extra knopje verschuiven zodat die altijd aan blijft tot de knop weer omlaag is gezet.

In de bijlage is zo'n simpel ding te zien.
En zoals je ziet de prijs is ver onder de 15 euro.

Toegevoegd na 2 minuten:
Die knopjes omhoog/omlaag hangt van schakelaar tot schakelaar af. De mijne is ingedrukt dan springt het op.

Dus het moeilijkste is eigenlijk kiezen welk lichtje je wil hebben.